Icoana basarabeană din secolul XIX
243,00 MDL
Icoana basarabeană din secolul XIX este prima lucrare din Republica Moldova care abordează un domeniu pe cât de dificil şi necunoscut, pe atât de interesant: iconografia, tehnologia şi istoria icoanei basarabene. Materializat într-o carte, acest demers ştiinţific al autorului Tudor Stavilă are toate şansele să aducă la cunoştinţa cititorilor informaţii ce ar face posibilă o mai bună înţelegere a evoluţiei culturii basarabene, o mai bună percepere a operelor de artă şi o plasare adecvată a acestora în contextul culturii europene. Cele cinci capitole teoretice ale cărţii, bibliografia vastă, conţinând 142 de titluri, glosarele (referitoare la istoricul bisericilor unde au fost descoperite icoanele, cele mai importante modele iconografice de icoane, evoluţia procedeelor plastice şi a stilurilor, biografiile zugravilor şi ale comanditarilor), cele 96 de planşe color (conţinând, în afară de reproducerile propriu-zise, denumirea icoanei, anul sau secolul creării, numele autorului, în unele cazuri) ne pun la dispoziţie informaţii ştiinţifice vaste şi inedite, care ne permit sa interpretăm mai pe larg fenomenele culturale din jurul nostru şi ne ajută să înţelegem mai profund propria identitate. Monografia nu numai că ilustrează în premieră dezvoltarea iconografiei basarabene în secolul al XIX-lea, ci şi contribuie la includerea acestui fenomen în circuitul cultural al valorilor sud-est europene. Totodată, lucrarea lui Tudor Stavilă contribuie la reabilitarea, după mai bine de jumătate de secol de interdicţii ideologice, a ortodoxismului, fundamentul existenţial al comunităţii basarabene.
Icoana basarabeană din secolul XIX
243,00 MDL
Icoana basarabeană din secolul XIX este prima lucrare din Republica Moldova care abordează un domeniu pe cât de dificil şi necunoscut, pe atât de interesant: iconografia, tehnologia şi istoria icoanei basarabene. Materializat într-o carte, acest demers ştiinţific al autorului Tudor Stavilă are toate şansele să aducă la cunoştinţa cititorilor informaţii ce ar face posibilă o mai bună înţelegere a evoluţiei culturii basarabene, o mai bună percepere a operelor de artă şi o plasare adecvată a acestora în contextul culturii europene. Cele cinci capitole teoretice ale cărţii, bibliografia vastă, conţinând 142 de titluri, glosarele (referitoare la istoricul bisericilor unde au fost descoperite icoanele, cele mai importante modele iconografice de icoane, evoluţia procedeelor plastice şi a stilurilor, biografiile zugravilor şi ale comanditarilor), cele 96 de planşe color (conţinând, în afară de reproducerile propriu-zise, denumirea icoanei, anul sau secolul creării, numele autorului, în unele cazuri) ne pun la dispoziţie informaţii ştiinţifice vaste şi inedite, care ne permit sa interpretăm mai pe larg fenomenele culturale din jurul nostru şi ne ajută să înţelegem mai profund propria identitate. Monografia nu numai că ilustrează în premieră dezvoltarea iconografiei basarabene în secolul al XIX-lea, ci şi contribuie la includerea acestui fenomen în circuitul cultural al valorilor sud-est europene. Totodată, lucrarea lui Tudor Stavilă contribuie la reabilitarea, după mai bine de jumătate de secol de interdicţii ideologice, a ortodoxismului, fundamentul existenţial al comunităţii basarabene.