„Isai Cârmu. Magia cărții” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite
Exod. Aici, după colapsul URSS
300,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0752-8
- Anul apariției: 2023
- Format: 235x235mm
- Nr. de pagini: 103
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975007528
Categorie:
Cărți de artă și albume
EXOD. Aici, după colapsul URSS este o reconstituire din cioburile istoriei a destinului social al Republicii Moldova prin ochiul fotografului Dorin Goian, un perpetuu navetist între Moldova și Canada. Cu cât ieșirile sale din țară i-au redat libertatea supraviețuirii, cu atât revenirile la baștină l-au copleșit prin paradoxurile unei societăți în travaliul reinventării. Fotografiile acestui album, coordonat de Valeria Barbas și Eugenia Maximova, prefațat de artista Valeria Barbas surprind vizual-simbolic saltul suspendat al tranziției noastre, fără o aterizare previzibilă, documentând la pas, milimetru cu milimetru, angoasa incertitudinii.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Exod. Aici, după colapsul URSS” Anulează răspunsul
Produse similare
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Rebeliunea Nelly Cozaru
250,00 MDL
„Volumul „Rebeliunea Nelly Cozaru” prezintă viața unei artiste neordinare. A unei personalități care dă culoare și substanță vieții noastre teatrale. Un ghem de energie, o centrală nucleară, o fire mereu neîmpăcată și acaparatoare. Când le aduni pe toate și când le proiectezi în avanscena luminată de sofite, îți dai seama dintr-odată că e poate cel mai firesc fenomen, privit prin prisma meseriei. Dar cum altfel? Cum să faci o sală să râdă, să plângă, să trăiască emoții mai tari decât media obișnuită a cotidianului (că d-aia au venit la teatru!), dacă tu însuți, artistul (Artistul!), nu ai putea să arzi fără rest pe scândura scenei ca pe rugul unui eșafod medieval?” (Mircea V. Ciobanu)
Rebeliunea Nelly Cozaru
250,00 MDL
„Volumul „Rebeliunea Nelly Cozaru” prezintă viața unei artiste neordinare. A unei personalități care dă culoare și substanță vieții noastre teatrale. Un ghem de energie, o centrală nucleară, o fire mereu neîmpăcată și acaparatoare. Când le aduni pe toate și când le proiectezi în avanscena luminată de sofite, îți dai seama dintr-odată că e poate cel mai firesc fenomen, privit prin prisma meseriei. Dar cum altfel? Cum să faci o sală să râdă, să plângă, să trăiască emoții mai tari decât media obișnuită a cotidianului (că d-aia au venit la teatru!), dacă tu însuți, artistul (Artistul!), nu ai putea să arzi fără rest pe scândura scenei ca pe rugul unui eșafod medieval?” (Mircea V. Ciobanu)
Recenzii
Nu există recenzii până acum.