Adaugă în favorite
Andrei Mudrea. Pictură
460,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0299-8
- Anul apariției: 2019
- Autor: Andrei Mudrea
- Format: 245x295mm
- Nr. de pagini: 200
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975002998
Categorie:
Cărți de artă și albume
Cartea este concepută în totalitate de Andrei Mudrea şi se prezintă drept un bilanţ al unei vieţi dedicate cu multă dăruire artei.
Pictorul este astăzi unul dintre cei mai cunoscuţi artişti plastici din Basarabia. Discipol al lui Mihai Grecu, creaţia de început a tânărului datorând mult manierei artistice a maestrului, pictura lui Andrei Mudrea iese treptat din umbra mai vârstnicului său coleg, novicele devenind în timp un plastician matur, cu un stil propriu inconfundabil. Volumul demonstrează încă o dată talentul artistului.
Paginile de intrare în carte cuprind și un documentar fotografic cu elemente biografice.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Andrei Mudrea. Pictură” Anulează răspunsul
Produse similare
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Mihai Bacinschi. Grafică de carte
120,00 MDL
Albumul valorifică editorial creaţia lui Mihai Bacinschi, unul dintre cei mai importanţi graficieni de carte din Republica Moldova. Dânsul activează în acest domeniu de câteva decenii. În acest timp a asigurat ţinuta grafică pentru sute de titluri care au văzut lumina tiparului la diverse edituri. Cărţile al căror design a fost elaborat de Mihai Bacinschi se deosebesc prin eleganţă, rafinament al liniilor grafice, prin îmbinarea armonică a elementelor componente ale cărţii: copertă, avantitlu, foaia de titlu, colontitlu, coloncifru, viniete şi ilustraţii etc., etc. Această atenţie deosebită se extinde şi asupra elementelor auxiliare ale cărţii: casetă tehnică, ISBN-uri, alte date secundare.
Copertele gândite de Mihai Bacinschi se remarcă imediat în librării printr-o estetică a proporţiilor, a jocului de lumini şi umbre, a conotaţiilor profunde a imaginilor, a legăturii lor intrinseci cu fondul ideatic al cărţilor. Albumul pune încă o dată în evidenţă măiestria de grafician a pictorului.
Mihai Bacinschi. Grafică de carte
120,00 MDL
Albumul valorifică editorial creaţia lui Mihai Bacinschi, unul dintre cei mai importanţi graficieni de carte din Republica Moldova. Dânsul activează în acest domeniu de câteva decenii. În acest timp a asigurat ţinuta grafică pentru sute de titluri care au văzut lumina tiparului la diverse edituri. Cărţile al căror design a fost elaborat de Mihai Bacinschi se deosebesc prin eleganţă, rafinament al liniilor grafice, prin îmbinarea armonică a elementelor componente ale cărţii: copertă, avantitlu, foaia de titlu, colontitlu, coloncifru, viniete şi ilustraţii etc., etc. Această atenţie deosebită se extinde şi asupra elementelor auxiliare ale cărţii: casetă tehnică, ISBN-uri, alte date secundare.
Copertele gândite de Mihai Bacinschi se remarcă imediat în librării printr-o estetică a proporţiilor, a jocului de lumini şi umbre, a conotaţiilor profunde a imaginilor, a legăturii lor intrinseci cu fondul ideatic al cărţilor. Albumul pune încă o dată în evidenţă măiestria de grafician a pictorului.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.