„Rebeliunea Nelly Cozaru” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite

Dumitru Verdianu
40,00 MDL
- ISBN: 9975-61-357-8
- Anul apariției: 2004
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca, Vladimir Grigoriev
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 56
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9975613578
Categorie:
Cărți de artă și albume
Sculptură
Fii primul care adaugi o recenzie la „Dumitru Verdianu” Anulează răspunsul
Produse similare
De la șatră la palat
240,00 MDL
După secole de peregrinări cu șatra, după nopți petrecute în corturi de pânză sau în bordeie, romii, acest popor iubitor de libertate, s-au statornicit în sate sau orașe, au format comunități compacte, construindu-și casele la care, poate, au visat ani și ani.
Una dintre aceste comunități se află astăzi în Dealul Țiganilor din Soroca, un cartier ce impresionează prin diversitatea arhitecturală. Veți descoperi aici adevărate palate, cu tot felul de turnuri și turnulețe, cu coloane și porticuri, cu statui și basoreliefuri, cu fațade viu-colorate, placate cu ceramică specială și mozaic, cu garduri și porți înalte, forjate din metal costisitor. Multe dintre aceste construcții sunt replici ale unor clădiri celebre din lume: Capitoliul din Washington, Teatrul Bol’șoi din Moscova, Bazilica Sf. Petru din Vatican etc., etc.
Și mai uluitoare este îmbinarea dintre eclectismul luxuriant al edificiilor și modul de viață al romilor, care au păstrat aproape intacte tradițiile și obiceiurile ancestrale.
Nicolae Bulat și Vadim Șterbate ne propun, prin albumul “De la șatră la palat”, o incursiune în istoria romilor, dar și o călătorie în lumea fastului și a contrastelor din Dealul Țiganilor, una dintre cele mai captivante atracții turistice din orașul Soroca.
De la șatră la palat
240,00 MDL
După secole de peregrinări cu șatra, după nopți petrecute în corturi de pânză sau în bordeie, romii, acest popor iubitor de libertate, s-au statornicit în sate sau orașe, au format comunități compacte, construindu-și casele la care, poate, au visat ani și ani.
Una dintre aceste comunități se află astăzi în Dealul Țiganilor din Soroca, un cartier ce impresionează prin diversitatea arhitecturală. Veți descoperi aici adevărate palate, cu tot felul de turnuri și turnulețe, cu coloane și porticuri, cu statui și basoreliefuri, cu fațade viu-colorate, placate cu ceramică specială și mozaic, cu garduri și porți înalte, forjate din metal costisitor. Multe dintre aceste construcții sunt replici ale unor clădiri celebre din lume: Capitoliul din Washington, Teatrul Bol’șoi din Moscova, Bazilica Sf. Petru din Vatican etc., etc.
Și mai uluitoare este îmbinarea dintre eclectismul luxuriant al edificiilor și modul de viață al romilor, care au păstrat aproape intacte tradițiile și obiceiurile ancestrale.
Nicolae Bulat și Vadim Șterbate ne propun, prin albumul “De la șatră la palat”, o incursiune în istoria romilor, dar și o călătorie în lumea fastului și a contrastelor din Dealul Țiganilor, una dintre cele mai captivante atracții turistice din orașul Soroca.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.