Adaugă în favorite

Elena Bontea
75,00 MDL
- ISBN: 9975-61-368-3
- Anul apariției: 2005
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9975613683
Categorie:
Cărți de artă și albume
Pictură
Fii primul care adaugi o recenzie la „Elena Bontea” Anulează răspunsul
Produse similare
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Muzeul Național de Artă al Moldovei. Galeria de artă europeană
595,00 MDL
În volum sunt reproduse cele mai reprezentative opere de artă europeană din secolele XV-XX din colecția Muzeului Naţional de Artă al Moldovei. Importante ţări occidentale, adevărate centre de artă, precum Italia şi Franţa, Germania și Austria, Flandra şi Olanda, Anglia şi Spania, Polonia și Ungaria, sunt prezente în carte prin cele mai veritabile opere de pictură, grafică, sculptură şi artă decorativă, create cu secole în urmă. Autorii acestor pânze din colecție sunt nume celebre, cunoscute în toată lumea, creaţiile lor fiind găzduite în diverse instituții din Europa şi America: în Muzeul Louvre din Paris, în Metropolitan Museum (New York), dar şi în Muzeul Prado din Madrid, Pinacoteca din München, Ermitaj și Muzeul Rus din Sankt Petersburg, Muzeul Pușkin și Galeria Tretiakov din Moscova ş.a. Printre cele mai reprezentative nume figurează occidentalii Bernardino Luini, Albreht Dürer, Jean Brueghel-senior, Rembrandt Harmensz Van Rijn, Pierre Gobert, Jacob Jordaens, Anthonis van Dyck, Peter Kasteels, Jacques Courtoias, Auguste Renoir ş.a. Galeria include şi clasici ai artei ruse precum Anton Losenko, Vladimir Tropinin, Pavel Fedotov, Valentin Perov, Grigorii Measoiedov, Aleksandr Savrasov, Zinaida Serebreakova ş.a.
Muzeul Național de Artă al Moldovei. Galeria de artă europeană
595,00 MDL
În volum sunt reproduse cele mai reprezentative opere de artă europeană din secolele XV-XX din colecția Muzeului Naţional de Artă al Moldovei. Importante ţări occidentale, adevărate centre de artă, precum Italia şi Franţa, Germania și Austria, Flandra şi Olanda, Anglia şi Spania, Polonia și Ungaria, sunt prezente în carte prin cele mai veritabile opere de pictură, grafică, sculptură şi artă decorativă, create cu secole în urmă. Autorii acestor pânze din colecție sunt nume celebre, cunoscute în toată lumea, creaţiile lor fiind găzduite în diverse instituții din Europa şi America: în Muzeul Louvre din Paris, în Metropolitan Museum (New York), dar şi în Muzeul Prado din Madrid, Pinacoteca din München, Ermitaj și Muzeul Rus din Sankt Petersburg, Muzeul Pușkin și Galeria Tretiakov din Moscova ş.a. Printre cele mai reprezentative nume figurează occidentalii Bernardino Luini, Albreht Dürer, Jean Brueghel-senior, Rembrandt Harmensz Van Rijn, Pierre Gobert, Jacob Jordaens, Anthonis van Dyck, Peter Kasteels, Jacques Courtoias, Auguste Renoir ş.a. Galeria include şi clasici ai artei ruse precum Anton Losenko, Vladimir Tropinin, Pavel Fedotov, Valentin Perov, Grigorii Measoiedov, Aleksandr Savrasov, Zinaida Serebreakova ş.a.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.