„Isai Cârmu. Magia cărții” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite

Elena Karacenţev
80,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-419-1
- Anul apariției: 2006
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975614191
Categorie:
Cărți de artă și albume
Pictură
Fii primul care adaugi o recenzie la „Elena Karacenţev” Anulează răspunsul
Produse similare
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.
Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.
Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.