„Anotimpurile neamului” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite
Exod. Aici, după colapsul URSS
300,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0752-8
- Anul apariției: 2023
- Format: 235x235mm
- Nr. de pagini: 103
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975007528
Categorie:
Cărți de artă și albume
EXOD. Aici, după colapsul URSS este o reconstituire din cioburile istoriei a destinului social al Republicii Moldova prin ochiul fotografului Dorin Goian, un perpetuu navetist între Moldova și Canada. Cu cât ieșirile sale din țară i-au redat libertatea supraviețuirii, cu atât revenirile la baștină l-au copleșit prin paradoxurile unei societăți în travaliul reinventării. Fotografiile acestui album, coordonat de Valeria Barbas și Eugenia Maximova, prefațat de artista Valeria Barbas surprind vizual-simbolic saltul suspendat al tranziției noastre, fără o aterizare previzibilă, documentând la pas, milimetru cu milimetru, angoasa incertitudinii.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Exod. Aici, după colapsul URSS” Anulează răspunsul
Produse similare
Mica istorie din albumul de familie
425,00 MDL
Albumul reconstituie istoria unei distinse familii de intelectuali basarabeni – Valentina Rusu-Ciobanu şi Glebus Sainciuc. Ambii soţi sunt pictori care s-au bucurat de notorietate în mediul moldav, fiul celebrului cuplu fiind şi el destul de cunoscut în lumea artei: e vorba de pictorul-grafician Lică Sainciuc.
Istoria familiei cuprinde un spaţiu temporal destul de amplu: din jumătatea a doua a secolului al XIX-lea până în zilele noastre. Textul este însoţit de imagini (fotografii de familie, portrete ale contemporanilor şi predecesorilor, fotografii de grup imortalizând persoane din diverse pături sociale – pictori, învăţători, profesori, militari din Primul și al Doilea Război Mondial, liceeni ş.a.). Profilurile textuale ale personajelor sunt completate cu imagini de străzi şi case, interioare de epocă, obiecte relicte ce fac parte din patrimoniul familiei. Pretutindeni în carte sunt diseminate imaginile unor foarte interesante documente ce au aparţinut cândva membrilor familiei (acte personale, certificate, note de jurnal, scrisori particulare, cărţi poştale etc.) – inconfundabile amprente ale timpului apus.
Şi geografia cărţii e destul de extinsă – din Europa (Paris) până în marginile Imperiului Rus – republicile baltice, Transcaucazia (Tiflis) ş.a.
E o minune că toate aceste vestigii istorice s-au păstrat şi că lucrarea le va putea prelungi, evident în imagini, existenţa. Cartea va avea astfel un puternic impact educativ asupra generaţiilor în devenire.
Mica istorie din albumul de familie
425,00 MDL
Albumul reconstituie istoria unei distinse familii de intelectuali basarabeni – Valentina Rusu-Ciobanu şi Glebus Sainciuc. Ambii soţi sunt pictori care s-au bucurat de notorietate în mediul moldav, fiul celebrului cuplu fiind şi el destul de cunoscut în lumea artei: e vorba de pictorul-grafician Lică Sainciuc.
Istoria familiei cuprinde un spaţiu temporal destul de amplu: din jumătatea a doua a secolului al XIX-lea până în zilele noastre. Textul este însoţit de imagini (fotografii de familie, portrete ale contemporanilor şi predecesorilor, fotografii de grup imortalizând persoane din diverse pături sociale – pictori, învăţători, profesori, militari din Primul și al Doilea Război Mondial, liceeni ş.a.). Profilurile textuale ale personajelor sunt completate cu imagini de străzi şi case, interioare de epocă, obiecte relicte ce fac parte din patrimoniul familiei. Pretutindeni în carte sunt diseminate imaginile unor foarte interesante documente ce au aparţinut cândva membrilor familiei (acte personale, certificate, note de jurnal, scrisori particulare, cărţi poştale etc.) – inconfundabile amprente ale timpului apus.
Şi geografia cărţii e destul de extinsă – din Europa (Paris) până în marginile Imperiului Rus – republicile baltice, Transcaucazia (Tiflis) ş.a.
E o minune că toate aceste vestigii istorice s-au păstrat şi că lucrarea le va putea prelungi, evident în imagini, existenţa. Cartea va avea astfel un puternic impact educativ asupra generaţiilor în devenire.
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.