„Rebeliunea Nelly Cozaru” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite
Exod. Aici, după colapsul URSS
300,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0752-8
- Anul apariției: 2023
- Format: 235x235mm
- Nr. de pagini: 103
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975007528
Categorie:
Cărți de artă și albume
EXOD. Aici, după colapsul URSS este o reconstituire din cioburile istoriei a destinului social al Republicii Moldova prin ochiul fotografului Dorin Goian, un perpetuu navetist între Moldova și Canada. Cu cât ieșirile sale din țară i-au redat libertatea supraviețuirii, cu atât revenirile la baștină l-au copleșit prin paradoxurile unei societăți în travaliul reinventării. Fotografiile acestui album, coordonat de Valeria Barbas și Eugenia Maximova, prefațat de artista Valeria Barbas surprind vizual-simbolic saltul suspendat al tranziției noastre, fără o aterizare previzibilă, documentând la pas, milimetru cu milimetru, angoasa incertitudinii.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Exod. Aici, după colapsul URSS” Anulează răspunsul
Produse similare
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Igor Vieru
300,00 MDL
Înscriindu-se pe traectorii diverse ale modalităţii de exprimare artistică, Igor Vieru (1923-1988), personalitate marcantă a artelor plastice din Republica Moldova, s-a afirmat ca un rapsod inspirat al satului basarabean, ca un fin şi inteligent interpret al valorilor spirituale ale acestui pământ. Cu sinceritatea şi luciditatea ce-l caracterizează, el a redat viaţa reală a oamenilor simpli, poezia intimă a piesajului natal. Fiind în acelaş timp realist, simbolist şi romantic, pictorul rămâne în permanenţă adept al unui lirism bazat pe impulsurile lăuntrice. Omul şi Pomul este laitmotivul multor opere elaborate de artist la sfîrşitul deceniului şapte. Apelând la valenţele metaforei şi ale simbolului, autorul exprima rosturile majore ale existenţei umane. Se remarcă în acest sens mai ales tripticul Fericirea lui Ion (1967), operă de referinţă nu numai în creaţia pictorului, dar şi în evoluţia picturii moldoveneşti.
Igor Vieru
300,00 MDL
Înscriindu-se pe traectorii diverse ale modalităţii de exprimare artistică, Igor Vieru (1923-1988), personalitate marcantă a artelor plastice din Republica Moldova, s-a afirmat ca un rapsod inspirat al satului basarabean, ca un fin şi inteligent interpret al valorilor spirituale ale acestui pământ. Cu sinceritatea şi luciditatea ce-l caracterizează, el a redat viaţa reală a oamenilor simpli, poezia intimă a piesajului natal. Fiind în acelaş timp realist, simbolist şi romantic, pictorul rămâne în permanenţă adept al unui lirism bazat pe impulsurile lăuntrice. Omul şi Pomul este laitmotivul multor opere elaborate de artist la sfîrşitul deceniului şapte. Apelând la valenţele metaforei şi ale simbolului, autorul exprima rosturile majore ale existenţei umane. Se remarcă în acest sens mai ales tripticul Fericirea lui Ion (1967), operă de referinţă nu numai în creaţia pictorului, dar şi în evoluţia picturii moldoveneşti.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.