Adaugă în favorite
Exod. Aici, după colapsul URSS
300,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0752-8
- Anul apariției: 2023
- Format: 235x235mm
- Nr. de pagini: 103
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975007528
Categorie:
Cărți de artă și albume
EXOD. Aici, după colapsul URSS este o reconstituire din cioburile istoriei a destinului social al Republicii Moldova prin ochiul fotografului Dorin Goian, un perpetuu navetist între Moldova și Canada. Cu cât ieșirile sale din țară i-au redat libertatea supraviețuirii, cu atât revenirile la baștină l-au copleșit prin paradoxurile unei societăți în travaliul reinventării. Fotografiile acestui album, coordonat de Valeria Barbas și Eugenia Maximova, prefațat de artista Valeria Barbas surprind vizual-simbolic saltul suspendat al tranziției noastre, fără o aterizare previzibilă, documentând la pas, milimetru cu milimetru, angoasa incertitudinii.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Exod. Aici, după colapsul URSS” Anulează răspunsul
Produse similare
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.