Adaugă în favorite
Mi-s ochii arși de frumusețea ta…
57,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0306-3
- Anul apariției: 2019
- Autor: Emil Loteanu
- Format: 100x155mm
- Nr. de pagini: 64
- Tipul copertei: cartonată
- Colecție: Primăvara Poeților
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 200 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 600 MDL
Fii primul care adaugi o recenzie la „Mi-s ochii arși de frumusețea ta…” Anulează răspunsul
Produse similare
Poetule, piaptănă-ți părul! Cincisprezece poeți neerlandezi
154,00 MDL
Antologia „Poetule, piaptănă-ți părul!” însumează cincisprezece poeți neerlandezi contemporani: de la Cees Nooteboom, născut în 1933, până la Hannah van Binsbergen, născută în 1993. Între cei doi, descoperim poeți diferiți, precum K. Schippers (care vine dinspre Dada), H.C. ten Berge și Arnoud van Adrichem (buni cunoscători ai poeziei din SUA), Menno Wigman (mlădiță a „fin de siècle”), Marije Langelaar (venită dinspre artele plastice)...
În prefața volumului, Jan H. Mysjkin descrie evoluția poeziei neerlandeze, de la poezia experimentală a anilor ´50 până la poezia Generației 2000 din Țările de Jos. De-a lungul deceniilor, se regăsesc succesiv tendințe neorealiste, neoromantice, postmoderne, scenice ș.a. Antologia oferă o panoplie de forme diverse, chiar contradictorii, fără a avea parti-pris-uri. Dacă poezia neerlandeză a fost dominată o jumătate de secol de certuri între poetici rivale, începând cu noul mileniu, descoperim un peisaj multiplu, dinamic și pașnic.
Tatjana Daan, directoare a Festivalului Poetry International de la Rotterdam din 1996 până în 2003, susținea că „poezia neerlandeză s-a lărgit enorm la nivelul limbajului și al tematicii. Poezia nu mai este condamnată la a sta pe un raft izolat în librăriile bune. Tradiția unei arte orientate spre scriitură, care are drept țintă un public-cititor, continuă cu o forță intactă, însă, grație poeților care se adresează mai degrabă unui public-auditoriu, poezia nu mai este destinată preponderent specialiștilor literari sau academicienilor. Poezia a devenit mai vizibilă, a obținut o audiență mai largă.”
Poetule, piaptănă-ți părul! Cincisprezece poeți neerlandezi
154,00 MDL
Antologia „Poetule, piaptănă-ți părul!” însumează cincisprezece poeți neerlandezi contemporani: de la Cees Nooteboom, născut în 1933, până la Hannah van Binsbergen, născută în 1993. Între cei doi, descoperim poeți diferiți, precum K. Schippers (care vine dinspre Dada), H.C. ten Berge și Arnoud van Adrichem (buni cunoscători ai poeziei din SUA), Menno Wigman (mlădiță a „fin de siècle”), Marije Langelaar (venită dinspre artele plastice)...
În prefața volumului, Jan H. Mysjkin descrie evoluția poeziei neerlandeze, de la poezia experimentală a anilor ´50 până la poezia Generației 2000 din Țările de Jos. De-a lungul deceniilor, se regăsesc succesiv tendințe neorealiste, neoromantice, postmoderne, scenice ș.a. Antologia oferă o panoplie de forme diverse, chiar contradictorii, fără a avea parti-pris-uri. Dacă poezia neerlandeză a fost dominată o jumătate de secol de certuri între poetici rivale, începând cu noul mileniu, descoperim un peisaj multiplu, dinamic și pașnic.
Tatjana Daan, directoare a Festivalului Poetry International de la Rotterdam din 1996 până în 2003, susținea că „poezia neerlandeză s-a lărgit enorm la nivelul limbajului și al tematicii. Poezia nu mai este condamnată la a sta pe un raft izolat în librăriile bune. Tradiția unei arte orientate spre scriitură, care are drept țintă un public-cititor, continuă cu o forță intactă, însă, grație poeților care se adresează mai degrabă unui public-auditoriu, poezia nu mai este destinată preponderent specialiștilor literari sau academicienilor. Poezia a devenit mai vizibilă, a obținut o audiență mai largă.”
La capătul vederii
43,00 MDL
“Deschis, aparent, către toate zările lirismului, poetul se arată, la o nouă lectură, vizibil despovărat de balastul tematic al epocii, piesele cu relief profilând imaginea unui autor care, deși fusese între primii verslibriști basarabeni, își supraviețuiește mai ales prin poemele care vădesc profunda-i legătură cu lumea satului și cu tot ceea ce – orfic – o întemeiază: casa părintească, mama și tata, frații și surorile, pomii și vietățile locului, Vălenii fremătând lângă freamătul gurilor Prutului și, desigur, gestul sacrificial al artistului, avântându-se să creeze, ca arhetipalul Manole, până și în cădere, în căderea care desfundă izvoarele ațipite în somnul materiei”. (N. Leahu)
La capătul vederii
43,00 MDL
“Deschis, aparent, către toate zările lirismului, poetul se arată, la o nouă lectură, vizibil despovărat de balastul tematic al epocii, piesele cu relief profilând imaginea unui autor care, deși fusese între primii verslibriști basarabeni, își supraviețuiește mai ales prin poemele care vădesc profunda-i legătură cu lumea satului și cu tot ceea ce – orfic – o întemeiază: casa părintească, mama și tata, frații și surorile, pomii și vietățile locului, Vălenii fremătând lângă freamătul gurilor Prutului și, desigur, gestul sacrificial al artistului, avântându-se să creeze, ca arhetipalul Manole, până și în cădere, în căderea care desfundă izvoarele ațipite în somnul materiei”. (N. Leahu)
Dincolo de crudul mâine. Pimăvara poeților
37,00 MDL
Liviu Deleanu este unul dintre cei mai cunoscuţi poeţi de la noi. Scriitorul s-a născut la Iaşi. Este atras de mişcarea literară din adolescenţă – la 15 ani îşi scotea propria revistă. La 16 ani debutează cu placheta Oglinzi fermecate (Iaşi, 1927). Urmează Ceasul de veghe (Editura Șantier, 1937) şi Glod alb (Editura Cultura Poporului, 1940), ambele volume apărute la Bucureşti. Cercetătorii care au studiat perioada de creaţie interbelică menţionează orientarea poetului spre stilistica poeziei moderne.
În 1940, Liviu Deleanu se refugiază în Basarabia. Aici devine unul dintre cei mai activi creatori de poezie. În RSSM îi apar zeci de titluri, poezia sa fiind preferată mai ales de autorii de manuale. Cariera didactică a operei sale poetice se explică prin versul clar, pătruns de lirism şi fluiditatea limbii, neîncărcate cu regionalisme. Gloria didactică face din L. Deleanu unul dintre cei mai cunoscuţi scriitori basarabeni.
Deşi a compus şi lucrări cu caracter conjunctural (Tinereţe fără moarte, Haia Lifşiţ ş.a.), lirica sa de dragoste şi peisagistică, inspirată de frumuseţea omului şi a naturii, supravieţuieşte în mod miraculos timpului, delectând şi azi cititorul.
Dincolo de crudul mâine. Pimăvara poeților
37,00 MDL
Liviu Deleanu este unul dintre cei mai cunoscuţi poeţi de la noi. Scriitorul s-a născut la Iaşi. Este atras de mişcarea literară din adolescenţă – la 15 ani îşi scotea propria revistă. La 16 ani debutează cu placheta Oglinzi fermecate (Iaşi, 1927). Urmează Ceasul de veghe (Editura Șantier, 1937) şi Glod alb (Editura Cultura Poporului, 1940), ambele volume apărute la Bucureşti. Cercetătorii care au studiat perioada de creaţie interbelică menţionează orientarea poetului spre stilistica poeziei moderne.
În 1940, Liviu Deleanu se refugiază în Basarabia. Aici devine unul dintre cei mai activi creatori de poezie. În RSSM îi apar zeci de titluri, poezia sa fiind preferată mai ales de autorii de manuale. Cariera didactică a operei sale poetice se explică prin versul clar, pătruns de lirism şi fluiditatea limbii, neîncărcate cu regionalisme. Gloria didactică face din L. Deleanu unul dintre cei mai cunoscuţi scriitori basarabeni.
Deşi a compus şi lucrări cu caracter conjunctural (Tinereţe fără moarte, Haia Lifşiţ ş.a.), lirica sa de dragoste şi peisagistică, inspirată de frumuseţea omului şi a naturii, supravieţuieşte în mod miraculos timpului, delectând şi azi cititorul.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.