Adaugă în favorite
Nicolae Guțu. Pictură și grafică
645,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0869-3
- Anul apariției: 2024
- Autor: Studiu introductiv de Constantin I. Ciobanu
- Format: 245x315mm
- Nr. de pagini: 254
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975008693
Categorie:
Cărți de artă și albume
”Nicolae Guțu lucrează într-o manieră proprie, cu istoria. Nu cu datele și statisticile ei, ci cu substanțele acesteia. Nu avem de-a face cu istoria pe care o facem noi sau o gândim într-o succesiune rectilinie, ci mai ales într-un registru metafizic. În aceste tablouri, nu există intenția redării timpului, ci doar a spiritului, a plămadei lui metafizice.”
Vladimir Bulat, critic de artă.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Nicolae Guțu. Pictură și grafică” Anulează răspunsul
Produse similare
Mica istorie din albumul de familie
425,00 MDL
Albumul reconstituie istoria unei distinse familii de intelectuali basarabeni – Valentina Rusu-Ciobanu şi Glebus Sainciuc. Ambii soţi sunt pictori care s-au bucurat de notorietate în mediul moldav, fiul celebrului cuplu fiind şi el destul de cunoscut în lumea artei: e vorba de pictorul-grafician Lică Sainciuc.
Istoria familiei cuprinde un spaţiu temporal destul de amplu: din jumătatea a doua a secolului al XIX-lea până în zilele noastre. Textul este însoţit de imagini (fotografii de familie, portrete ale contemporanilor şi predecesorilor, fotografii de grup imortalizând persoane din diverse pături sociale – pictori, învăţători, profesori, militari din Primul și al Doilea Război Mondial, liceeni ş.a.). Profilurile textuale ale personajelor sunt completate cu imagini de străzi şi case, interioare de epocă, obiecte relicte ce fac parte din patrimoniul familiei. Pretutindeni în carte sunt diseminate imaginile unor foarte interesante documente ce au aparţinut cândva membrilor familiei (acte personale, certificate, note de jurnal, scrisori particulare, cărţi poştale etc.) – inconfundabile amprente ale timpului apus.
Şi geografia cărţii e destul de extinsă – din Europa (Paris) până în marginile Imperiului Rus – republicile baltice, Transcaucazia (Tiflis) ş.a.
E o minune că toate aceste vestigii istorice s-au păstrat şi că lucrarea le va putea prelungi, evident în imagini, existenţa. Cartea va avea astfel un puternic impact educativ asupra generaţiilor în devenire.
Mica istorie din albumul de familie
425,00 MDL
Albumul reconstituie istoria unei distinse familii de intelectuali basarabeni – Valentina Rusu-Ciobanu şi Glebus Sainciuc. Ambii soţi sunt pictori care s-au bucurat de notorietate în mediul moldav, fiul celebrului cuplu fiind şi el destul de cunoscut în lumea artei: e vorba de pictorul-grafician Lică Sainciuc.
Istoria familiei cuprinde un spaţiu temporal destul de amplu: din jumătatea a doua a secolului al XIX-lea până în zilele noastre. Textul este însoţit de imagini (fotografii de familie, portrete ale contemporanilor şi predecesorilor, fotografii de grup imortalizând persoane din diverse pături sociale – pictori, învăţători, profesori, militari din Primul și al Doilea Război Mondial, liceeni ş.a.). Profilurile textuale ale personajelor sunt completate cu imagini de străzi şi case, interioare de epocă, obiecte relicte ce fac parte din patrimoniul familiei. Pretutindeni în carte sunt diseminate imaginile unor foarte interesante documente ce au aparţinut cândva membrilor familiei (acte personale, certificate, note de jurnal, scrisori particulare, cărţi poştale etc.) – inconfundabile amprente ale timpului apus.
Şi geografia cărţii e destul de extinsă – din Europa (Paris) până în marginile Imperiului Rus – republicile baltice, Transcaucazia (Tiflis) ş.a.
E o minune că toate aceste vestigii istorice s-au păstrat şi că lucrarea le va putea prelungi, evident în imagini, existenţa. Cartea va avea astfel un puternic impact educativ asupra generaţiilor în devenire.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.