Adaugă în favorite
Nina Arbore
300,00 MDL
- ISBN: 9975-61-379-9
- Anul apariției: 2005
- Autor: Studiu introductiv de Gheorghe Vida
- Format: 220x300mm
- Nr. de pagini: 80
- Tipul copertei: ilustrată, broşată
- Colecție: Maeştri basarabeni din secolul XX
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
Această primă monografie consacrată Ninei Arbore (1889-1942) îşi propune să reconstituie profilul uman şi biografia ei artistică.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Nina Arbore” Anulează răspunsul
Produse similare
Confluențe. Artele plastice din Republica Moldova
599,00 MDL
Volumul Confluenţe. Artele plastice din Republica Moldova prezintă, în linii generale, arta creată în spațiul dintre Nistru și Prut din primul deceniu postbelic până în prezent. De fapt, autorii volumului au intenționat să elaboreze o sinteză a artelor plastice de la noi similară cu cea din domeniul literaturii, până acum fiind editate câteva colecții de antologii ce înglobează literatura din Basarabia din secolul XX și începutul secolului XXI.
Prezenta culegere include opere reprezentative ale artiștilor plastici basarabeni din toate domeniile: pictură, sculptură, arte decorative, grafică, îmbinând, în totalitatea lor, elemente ale tradiționalismului cu cele ale modernismului. Volumul este conceput asemeni unui film în care nu e loc pentru remontarea cadrelor, privitorul fiind determinat să-l urmărească în ansamblu, în continuă desfășurare, fără a fi smulse din context creaţiile de conjunctură care erau considerate cândva opere-cult.
Confluențe. Artele plastice din Republica Moldova
599,00 MDL
Volumul Confluenţe. Artele plastice din Republica Moldova prezintă, în linii generale, arta creată în spațiul dintre Nistru și Prut din primul deceniu postbelic până în prezent. De fapt, autorii volumului au intenționat să elaboreze o sinteză a artelor plastice de la noi similară cu cea din domeniul literaturii, până acum fiind editate câteva colecții de antologii ce înglobează literatura din Basarabia din secolul XX și începutul secolului XXI.
Prezenta culegere include opere reprezentative ale artiștilor plastici basarabeni din toate domeniile: pictură, sculptură, arte decorative, grafică, îmbinând, în totalitatea lor, elemente ale tradiționalismului cu cele ale modernismului. Volumul este conceput asemeni unui film în care nu e loc pentru remontarea cadrelor, privitorul fiind determinat să-l urmărească în ansamblu, în continuă desfășurare, fără a fi smulse din context creaţiile de conjunctură care erau considerate cândva opere-cult.
De la șatră la palat
240,00 MDL
După secole de peregrinări cu șatra, după nopți petrecute în corturi de pânză sau în bordeie, romii, acest popor iubitor de libertate, s-au statornicit în sate sau orașe, au format comunități compacte, construindu-și casele la care, poate, au visat ani și ani.
Una dintre aceste comunități se află astăzi în Dealul Țiganilor din Soroca, un cartier ce impresionează prin diversitatea arhitecturală. Veți descoperi aici adevărate palate, cu tot felul de turnuri și turnulețe, cu coloane și porticuri, cu statui și basoreliefuri, cu fațade viu-colorate, placate cu ceramică specială și mozaic, cu garduri și porți înalte, forjate din metal costisitor. Multe dintre aceste construcții sunt replici ale unor clădiri celebre din lume: Capitoliul din Washington, Teatrul Bol’șoi din Moscova, Bazilica Sf. Petru din Vatican etc., etc.
Și mai uluitoare este îmbinarea dintre eclectismul luxuriant al edificiilor și modul de viață al romilor, care au păstrat aproape intacte tradițiile și obiceiurile ancestrale.
Nicolae Bulat și Vadim Șterbate ne propun, prin albumul “De la șatră la palat”, o incursiune în istoria romilor, dar și o călătorie în lumea fastului și a contrastelor din Dealul Țiganilor, una dintre cele mai captivante atracții turistice din orașul Soroca.
De la șatră la palat
240,00 MDL
După secole de peregrinări cu șatra, după nopți petrecute în corturi de pânză sau în bordeie, romii, acest popor iubitor de libertate, s-au statornicit în sate sau orașe, au format comunități compacte, construindu-și casele la care, poate, au visat ani și ani.
Una dintre aceste comunități se află astăzi în Dealul Țiganilor din Soroca, un cartier ce impresionează prin diversitatea arhitecturală. Veți descoperi aici adevărate palate, cu tot felul de turnuri și turnulețe, cu coloane și porticuri, cu statui și basoreliefuri, cu fațade viu-colorate, placate cu ceramică specială și mozaic, cu garduri și porți înalte, forjate din metal costisitor. Multe dintre aceste construcții sunt replici ale unor clădiri celebre din lume: Capitoliul din Washington, Teatrul Bol’șoi din Moscova, Bazilica Sf. Petru din Vatican etc., etc.
Și mai uluitoare este îmbinarea dintre eclectismul luxuriant al edificiilor și modul de viață al romilor, care au păstrat aproape intacte tradițiile și obiceiurile ancestrale.
Nicolae Bulat și Vadim Șterbate ne propun, prin albumul “De la șatră la palat”, o incursiune în istoria romilor, dar și o călătorie în lumea fastului și a contrastelor din Dealul Țiganilor, una dintre cele mai captivante atracții turistice din orașul Soroca.
Miliţa Petraşcu
300,00 MDL
Miliţa Petraşcu a fost o artistă a veacului ei, care a trăit intens şi a marcat cu harul şi iniţiativele sale ambianţa artistică interbelică, într-un moment în care arta românească cunoştea un excepţional moment de efervescenţă. Iubită sau antipatizată, Miliţa nu lăsa pe nimeni indiferent. Prietenii i-au păstrat o amintire durabilă şi i-au creionat portrete care mărturisesc impresia puternică ce o exercita asupra celor din preajma ei. Cella Delavrancea scrie despre „râsul ei care ţâşnea ca un fulger şi destăinuia toată firea ei, ironică, duioasă, mândră, violentă, veselă şi chiar tragică, astfel cum arătau ochii ei de o transparenţă de azur“ – „privirea lui Hamlet“, cum îi plăcea Cellei să spună. Şi tot ea îşi aminteşte că „timpul, când te aflai în preajma ei, nu se mişca. Glasul îi vibra, lega între ele cuvintele printr-un vaier nedesluşit, aburind sensul concret, dar suscitând în juru-i o preciziune spirituală cu orizont larg deschis imaginaţiei. De statură scundă, Miliţa da impresia unei stânci pe care nici un val n-o va zdruncina. Mîinile mici şi fine au supus deopotrivă lutul şi marmora pentru că în creierul ei strălucea sufletul hotărât al unui mare sculptor... Un optimism invincibil sfida şi biruia cu vijelie obstacolele exterioare“.
Miliţa Petraşcu
300,00 MDL
Miliţa Petraşcu a fost o artistă a veacului ei, care a trăit intens şi a marcat cu harul şi iniţiativele sale ambianţa artistică interbelică, într-un moment în care arta românească cunoştea un excepţional moment de efervescenţă. Iubită sau antipatizată, Miliţa nu lăsa pe nimeni indiferent. Prietenii i-au păstrat o amintire durabilă şi i-au creionat portrete care mărturisesc impresia puternică ce o exercita asupra celor din preajma ei. Cella Delavrancea scrie despre „râsul ei care ţâşnea ca un fulger şi destăinuia toată firea ei, ironică, duioasă, mândră, violentă, veselă şi chiar tragică, astfel cum arătau ochii ei de o transparenţă de azur“ – „privirea lui Hamlet“, cum îi plăcea Cellei să spună. Şi tot ea îşi aminteşte că „timpul, când te aflai în preajma ei, nu se mişca. Glasul îi vibra, lega între ele cuvintele printr-un vaier nedesluşit, aburind sensul concret, dar suscitând în juru-i o preciziune spirituală cu orizont larg deschis imaginaţiei. De statură scundă, Miliţa da impresia unei stânci pe care nici un val n-o va zdruncina. Mîinile mici şi fine au supus deopotrivă lutul şi marmora pentru că în creierul ei strălucea sufletul hotărât al unui mare sculptor... Un optimism invincibil sfida şi biruia cu vijelie obstacolele exterioare“.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.