Adaugă în favorite
Poduri de foc
73,00 MDL
- ISBN: 9975-61-210-5
- Anul apariției: 2002
- Autor: Tudor Iovu
- Format: 210x270mm
- Nr. de pagini: 120
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9975612105
Categorie:
Cărți de artă și albume
Albumul cuprinde fotografii în alb-negru executate de corespondentul-fotograf Tudor Iovu, prezent pe linia întâi în războiul din Transnistria. Sunt imagini unicat, care fixează realist un tragic segment istoric, acuzând totodată pe iniţiatorii acestui măcel.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Poduri de foc” Anulează răspunsul
Produse similare
Isai Cârmu. Magia cărții
199,00 MDL
Isai Cârmu (15 mai 1940 - 5 mai 2015) este cel mai cunoscut pictor grafician de la noi, sub penelul său cartea editată la Chișinău căpătând un aspect modern, european. Artistul a ilustrat sute de cărți, a inițiat zeci de colecții cărora le-a găsit un aspect grafic potrivit. Ultima și cea mai amplă a fost „Biblioteca școlarului” de la Editura Litera. Talentul lui Isai Cârmu a fost înalt prețuit, pictorului acordându-i-se importante distincții, printre care și Premiul Național.
Pentru a-i pune în valoare opera, Editura Arc a publicat acest album care să amintească tinerelor generații despre pictor și creația sa. Autorul lucrării este distinsul critic de artă Constantin I. Ciobanu, care l-a cunoscut personal pe grafician și-i prețuiește înalt moștenirea artistică.
Isai Cârmu. Magia cărții
199,00 MDL
Isai Cârmu (15 mai 1940 - 5 mai 2015) este cel mai cunoscut pictor grafician de la noi, sub penelul său cartea editată la Chișinău căpătând un aspect modern, european. Artistul a ilustrat sute de cărți, a inițiat zeci de colecții cărora le-a găsit un aspect grafic potrivit. Ultima și cea mai amplă a fost „Biblioteca școlarului” de la Editura Litera. Talentul lui Isai Cârmu a fost înalt prețuit, pictorului acordându-i-se importante distincții, printre care și Premiul Național.
Pentru a-i pune în valoare opera, Editura Arc a publicat acest album care să amintească tinerelor generații despre pictor și creația sa. Autorul lucrării este distinsul critic de artă Constantin I. Ciobanu, care l-a cunoscut personal pe grafician și-i prețuiește înalt moștenirea artistică.
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.