„Rebeliunea Nelly Cozaru” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite
Tudor Zbârnea. Reconfigurări fluide. Pictură
413,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0529-6
- Anul apariției: 2021
- Format: 250x290mm
- Nr. de pagini: 220
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975005296
Categorie:
Cărți de artă și albume
Albumul constituie o galerie a creației pictorului contemporan chișinăuian Tudor Zbârnea, o parte a lucrărilor sale într-o selecție a devenirii, însoțită de un consistent corp critic. Demersul pictorului construiește, cu o sensibilitate dozat modernistă, cu o creativitate care poartă responsabilitatea șarjei culturale și a sensului civilizației, punțile de consistență întremătoare cu valorile trecutului etnic. „Reconfigurări fluide” spune povestea unei trăiri noiprin topirea ritualică a temeliilor istorice într-o sensibilitate tonică a unui prezent profund semnificativ, greu de amintirea sensurilor consumate în numele ființei.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Tudor Zbârnea. Reconfigurări fluide. Pictură” Anulează răspunsul
Produse similare
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Mica istorie din albumul de familie
425,00 MDL
Albumul reconstituie istoria unei distinse familii de intelectuali basarabeni – Valentina Rusu-Ciobanu şi Glebus Sainciuc. Ambii soţi sunt pictori care s-au bucurat de notorietate în mediul moldav, fiul celebrului cuplu fiind şi el destul de cunoscut în lumea artei: e vorba de pictorul-grafician Lică Sainciuc.
Istoria familiei cuprinde un spaţiu temporal destul de amplu: din jumătatea a doua a secolului al XIX-lea până în zilele noastre. Textul este însoţit de imagini (fotografii de familie, portrete ale contemporanilor şi predecesorilor, fotografii de grup imortalizând persoane din diverse pături sociale – pictori, învăţători, profesori, militari din Primul și al Doilea Război Mondial, liceeni ş.a.). Profilurile textuale ale personajelor sunt completate cu imagini de străzi şi case, interioare de epocă, obiecte relicte ce fac parte din patrimoniul familiei. Pretutindeni în carte sunt diseminate imaginile unor foarte interesante documente ce au aparţinut cândva membrilor familiei (acte personale, certificate, note de jurnal, scrisori particulare, cărţi poştale etc.) – inconfundabile amprente ale timpului apus.
Şi geografia cărţii e destul de extinsă – din Europa (Paris) până în marginile Imperiului Rus – republicile baltice, Transcaucazia (Tiflis) ş.a.
E o minune că toate aceste vestigii istorice s-au păstrat şi că lucrarea le va putea prelungi, evident în imagini, existenţa. Cartea va avea astfel un puternic impact educativ asupra generaţiilor în devenire.
Mica istorie din albumul de familie
425,00 MDL
Albumul reconstituie istoria unei distinse familii de intelectuali basarabeni – Valentina Rusu-Ciobanu şi Glebus Sainciuc. Ambii soţi sunt pictori care s-au bucurat de notorietate în mediul moldav, fiul celebrului cuplu fiind şi el destul de cunoscut în lumea artei: e vorba de pictorul-grafician Lică Sainciuc.
Istoria familiei cuprinde un spaţiu temporal destul de amplu: din jumătatea a doua a secolului al XIX-lea până în zilele noastre. Textul este însoţit de imagini (fotografii de familie, portrete ale contemporanilor şi predecesorilor, fotografii de grup imortalizând persoane din diverse pături sociale – pictori, învăţători, profesori, militari din Primul și al Doilea Război Mondial, liceeni ş.a.). Profilurile textuale ale personajelor sunt completate cu imagini de străzi şi case, interioare de epocă, obiecte relicte ce fac parte din patrimoniul familiei. Pretutindeni în carte sunt diseminate imaginile unor foarte interesante documente ce au aparţinut cândva membrilor familiei (acte personale, certificate, note de jurnal, scrisori particulare, cărţi poştale etc.) – inconfundabile amprente ale timpului apus.
Şi geografia cărţii e destul de extinsă – din Europa (Paris) până în marginile Imperiului Rus – republicile baltice, Transcaucazia (Tiflis) ş.a.
E o minune că toate aceste vestigii istorice s-au păstrat şi că lucrarea le va putea prelungi, evident în imagini, existenţa. Cartea va avea astfel un puternic impact educativ asupra generaţiilor în devenire.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.