„Arta maeștrilor basarabeni din secolul XX” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite

Vlad Bolboceanu
80,00 MDL
- ISBN: 9975-61-375-6
- Anul apariției: 2005
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9975613756
Categorie:
Cărți de artă și albume
Ceramică
Fii primul care adaugi o recenzie la „Vlad Bolboceanu” Anulează răspunsul
Produse similare
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).
Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.
În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.
Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
Leonid Grigoraşenco
300,00 MDL
Albumul pune la dispoziţia amatorilor de pictură, artiştilor şi specialiştilor în cultura secolului XX reproduceri ale unor lucrări semnate de Leonid Grigoraşenco, marcant reprezentant al artei plastice din Moldova. Desenele, crochiurile, pastelurile, acuarelele, acvafortele sale pun în relief diversitatea preocupărilor de creaţie ale autorului, contradicţiile şi caracterul controversat al personalităţii sale şi, în acelaşi timp, demonstrează valoarea sa ca artist de mare talent. Această ediţie propune un unghi diferit de abordare a pictorului Leonid Grigoraşenco. Lăsând pentru istorie lucrările prin care a fost recunoscut de către puterea oficială din timpul său, se încearcă astfel valorizarea unei părţi necunoscute a creaţiei autorului, distinctă ca viziune artistică de restul ei. Textul realizează o trecere în revistă a lucrărilor de grafică semnate de autor, precum şi a numeroaselor sale desene, schiţe de compoziţii sau studii remarcabile prin puterea lor de expresie plastică. Sperăm că acest album va oferi o imagine adecvată a artei plastice moldoveneşti din secolul trecut, constituind şi o mărturie a stării de conştiinţă şi a dilemelor morale ale unui artist în condiţiile regimului totalitar.
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
Recenzii
Nu există recenzii până acum.