Adaugă în favorite
Mihail Grecu
300,00 MDL
- ISBN: 9975-61-411-5
- Anul apariției: 2005
- Autor: Studiu introductiv de Ludmila Toma
- Format: 220x300mm
- Nr. de pagini: 112
- Tipul copertei: ilustrată, broşată
- Colecție: Maeştri basarabeni din secolul XX
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
Albumul conţine nu doar comentarii la viaţa şi opera pictorului basarabean Mihail Grecu, ci şi reflecţiile, meditaţiile sale privind un spectru larg de probleme artistice pe care le-a abordat de-a lungul carierei sale.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Mihail Grecu” Anulează răspunsul
Produse similare
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Pavel Şillingovski
300,00 MDL
În contextul artei moderne din Basarabia, P. Şillingovski (1881-1942) deţine un loc aparte. În pofida scurtului timp hărăzit de soartă şi a circumstanţelor istorice, a multiplelor influenţe, deseori contradictorii, el a reuşit să-şi creeze un stil propriu uşor recognoscibil. Studiind la Academia de Arte din Sankt Petersburg, pictorul a însuşit principiile artei academice, împărtăşind totodată ideile miriskusstnicilor. A gravitat apoi, prin întreaga sa activitate, în preajma lor. P. Şillingovski a desfăşurat o intensă activitate didactică în cadrul Academiei de Arte din Petersburg (profesor, şef de atelier, director), contribuind simţitor la formarea unei noi generaţii de artişti plastici. Afirmându-se ca grafician şi pictor, el a excelat, ca şi majoritatea miriskusstnicilor, în cele mai diverse genuri şi tehnici. P. Şillingovski a reuşit să introducă un suflu nou în grafica de şevalet, ridicînd-o la un nivel de exigenţă european. Chiar dacă legătura lui cu patria a fost întreruptă, viziunea sa a rămas trainic ancorată în viaţa şi lumea satului basarabean. Peisajele zugrăvite de P. Şillingovski, în gustul miriskusstnicilor, având culori vii, saturate, oscilează la limita dintre basm şi realitate.
Pavel Şillingovski
300,00 MDL
În contextul artei moderne din Basarabia, P. Şillingovski (1881-1942) deţine un loc aparte. În pofida scurtului timp hărăzit de soartă şi a circumstanţelor istorice, a multiplelor influenţe, deseori contradictorii, el a reuşit să-şi creeze un stil propriu uşor recognoscibil. Studiind la Academia de Arte din Sankt Petersburg, pictorul a însuşit principiile artei academice, împărtăşind totodată ideile miriskusstnicilor. A gravitat apoi, prin întreaga sa activitate, în preajma lor. P. Şillingovski a desfăşurat o intensă activitate didactică în cadrul Academiei de Arte din Petersburg (profesor, şef de atelier, director), contribuind simţitor la formarea unei noi generaţii de artişti plastici. Afirmându-se ca grafician şi pictor, el a excelat, ca şi majoritatea miriskusstnicilor, în cele mai diverse genuri şi tehnici. P. Şillingovski a reuşit să introducă un suflu nou în grafica de şevalet, ridicînd-o la un nivel de exigenţă european. Chiar dacă legătura lui cu patria a fost întreruptă, viziunea sa a rămas trainic ancorată în viaţa şi lumea satului basarabean. Peisajele zugrăvite de P. Şillingovski, în gustul miriskusstnicilor, având culori vii, saturate, oscilează la limita dintre basm şi realitate.
De la șatră la palat
240,00 MDL
După secole de peregrinări cu șatra, după nopți petrecute în corturi de pânză sau în bordeie, romii, acest popor iubitor de libertate, s-au statornicit în sate sau orașe, au format comunități compacte, construindu-și casele la care, poate, au visat ani și ani.
Una dintre aceste comunități se află astăzi în Dealul Țiganilor din Soroca, un cartier ce impresionează prin diversitatea arhitecturală. Veți descoperi aici adevărate palate, cu tot felul de turnuri și turnulețe, cu coloane și porticuri, cu statui și basoreliefuri, cu fațade viu-colorate, placate cu ceramică specială și mozaic, cu garduri și porți înalte, forjate din metal costisitor. Multe dintre aceste construcții sunt replici ale unor clădiri celebre din lume: Capitoliul din Washington, Teatrul Bol’șoi din Moscova, Bazilica Sf. Petru din Vatican etc., etc.
Și mai uluitoare este îmbinarea dintre eclectismul luxuriant al edificiilor și modul de viață al romilor, care au păstrat aproape intacte tradițiile și obiceiurile ancestrale.
Nicolae Bulat și Vadim Șterbate ne propun, prin albumul “De la șatră la palat”, o incursiune în istoria romilor, dar și o călătorie în lumea fastului și a contrastelor din Dealul Țiganilor, una dintre cele mai captivante atracții turistice din orașul Soroca.
De la șatră la palat
240,00 MDL
După secole de peregrinări cu șatra, după nopți petrecute în corturi de pânză sau în bordeie, romii, acest popor iubitor de libertate, s-au statornicit în sate sau orașe, au format comunități compacte, construindu-și casele la care, poate, au visat ani și ani.
Una dintre aceste comunități se află astăzi în Dealul Țiganilor din Soroca, un cartier ce impresionează prin diversitatea arhitecturală. Veți descoperi aici adevărate palate, cu tot felul de turnuri și turnulețe, cu coloane și porticuri, cu statui și basoreliefuri, cu fațade viu-colorate, placate cu ceramică specială și mozaic, cu garduri și porți înalte, forjate din metal costisitor. Multe dintre aceste construcții sunt replici ale unor clădiri celebre din lume: Capitoliul din Washington, Teatrul Bol’șoi din Moscova, Bazilica Sf. Petru din Vatican etc., etc.
Și mai uluitoare este îmbinarea dintre eclectismul luxuriant al edificiilor și modul de viață al romilor, care au păstrat aproape intacte tradițiile și obiceiurile ancestrale.
Nicolae Bulat și Vadim Șterbate ne propun, prin albumul “De la șatră la palat”, o incursiune în istoria romilor, dar și o călătorie în lumea fastului și a contrastelor din Dealul Țiganilor, una dintre cele mai captivante atracții turistice din orașul Soroca.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.