Adaugă în favorite
Centrul istoric al Chişinăului la începutul secolului al XXI-lea
451,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-599-0
- Anul apariției: 2010
- Autor: Boris Gangal, coordonator
- Format: 204x216mm
- Nr. de pagini: 568
- Tipul copertei: cartonată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975615990
Categorie:
Cărți de artă și albume
Albumul conţine rezultatele unor noi investigaţii asupra situaţiei actuale a zonei istorice din Chişinău şi a clădirilor păstrate în procesul evoluţiei urbane. Cartea pune la dispoziţia celor interesaţi informaţii fotografice istorice şi actuale, schiţe şi adnotări pentru fiecare dintre obiectivele cu statut de monument istoric. Conţinutul albumului, prin punerea în valoare a calităţii artistice a patrimoniului construit, ar putea stopa degradarea unui spaţiu menit să-i bucure atât pe locuitorii şi oaspeţii capitalei, cât şi privirea curioasă a turistului ajuns pentru prima dată pe meleagurile noastre.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Centrul istoric al Chişinăului la începutul secolului al XXI-lea” Anulează răspunsul
Produse similare
Isai Cârmu. Magia cărții
199,00 MDL
Isai Cârmu (15 mai 1940 - 5 mai 2015) este cel mai cunoscut pictor grafician de la noi, sub penelul său cartea editată la Chișinău căpătând un aspect modern, european. Artistul a ilustrat sute de cărți, a inițiat zeci de colecții cărora le-a găsit un aspect grafic potrivit. Ultima și cea mai amplă a fost „Biblioteca școlarului” de la Editura Litera. Talentul lui Isai Cârmu a fost înalt prețuit, pictorului acordându-i-se importante distincții, printre care și Premiul Național.Pentru a-i pune în valoare opera, Editura Arc a publicat acest album care să amintească tinerelor generații despre pictor și creația sa. Autorul lucrării este distinsul critic de artă Constantin I. Ciobanu, care l-a cunoscut personal pe grafician și-i prețuiește înalt moștenirea artistică.
Isai Cârmu. Magia cărții
199,00 MDL
Isai Cârmu (15 mai 1940 - 5 mai 2015) este cel mai cunoscut pictor grafician de la noi, sub penelul său cartea editată la Chișinău căpătând un aspect modern, european. Artistul a ilustrat sute de cărți, a inițiat zeci de colecții cărora le-a găsit un aspect grafic potrivit. Ultima și cea mai amplă a fost „Biblioteca școlarului” de la Editura Litera. Talentul lui Isai Cârmu a fost înalt prețuit, pictorului acordându-i-se importante distincții, printre care și Premiul Național.Pentru a-i pune în valoare opera, Editura Arc a publicat acest album care să amintească tinerelor generații despre pictor și creația sa. Autorul lucrării este distinsul critic de artă Constantin I. Ciobanu, care l-a cunoscut personal pe grafician și-i prețuiește înalt moștenirea artistică.
Igor Vieru
300,00 MDL
Înscriindu-se pe traectorii diverse ale modalităţii de exprimare artistică, Igor Vieru (1923-1988), personalitate marcantă a artelor plastice din Republica Moldova, s-a afirmat ca un rapsod inspirat al satului basarabean, ca un fin şi inteligent interpret al valorilor spirituale ale acestui pământ. Cu sinceritatea şi luciditatea ce-l caracterizează, el a redat viaţa reală a oamenilor simpli, poezia intimă a piesajului natal. Fiind în acelaş timp realist, simbolist şi romantic, pictorul rămâne în permanenţă adept al unui lirism bazat pe impulsurile lăuntrice. Omul şi Pomul este laitmotivul multor opere elaborate de artist la sfîrşitul deceniului şapte. Apelând la valenţele metaforei şi ale simbolului, autorul exprima rosturile majore ale existenţei umane. Se remarcă în acest sens mai ales tripticul Fericirea lui Ion (1967), operă de referinţă nu numai în creaţia pictorului, dar şi în evoluţia picturii moldoveneşti.
Igor Vieru
300,00 MDL
Înscriindu-se pe traectorii diverse ale modalităţii de exprimare artistică, Igor Vieru (1923-1988), personalitate marcantă a artelor plastice din Republica Moldova, s-a afirmat ca un rapsod inspirat al satului basarabean, ca un fin şi inteligent interpret al valorilor spirituale ale acestui pământ. Cu sinceritatea şi luciditatea ce-l caracterizează, el a redat viaţa reală a oamenilor simpli, poezia intimă a piesajului natal. Fiind în acelaş timp realist, simbolist şi romantic, pictorul rămâne în permanenţă adept al unui lirism bazat pe impulsurile lăuntrice. Omul şi Pomul este laitmotivul multor opere elaborate de artist la sfîrşitul deceniului şapte. Apelând la valenţele metaforei şi ale simbolului, autorul exprima rosturile majore ale existenţei umane. Se remarcă în acest sens mai ales tripticul Fericirea lui Ion (1967), operă de referinţă nu numai în creaţia pictorului, dar şi în evoluţia picturii moldoveneşti.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Stampe japoneze din perioadele Edo și Meiji
410,00 MDL
În volum au intrat o bună parte din stampele japoneze aflate în colecțiile Muzeului Național de Artă din Moldova. Sunt gravuri realizate cu matrițe de lemn și semnate de mari maeștri ukiyo-e din perioada Edo, începând cu anii treizeci ai secolului al XIX-lea, până la gravorii care au continuat aceeași direcție artistică și au creat în ultimele decenii ale respectivului secol, indicând trecerea la noua perioadă Meiji (1868-1912).Albumul cuprinde o selecție a celor mai semnificative creații din maeștrii reprezentați în colecție. Printre ei, Katsukawa Shunsen (1762-1830?), Utagawa Kunimaru (1794-1829), Utagawa Hiroshige (1797-1885) și Kuniyoshi (1797-1861), Toyohara Chikanobu (1838-1912), Tsukioka Yoshitoshi (1839-1892) și mulți alții. Împărțite în secțiuni tematice, xilogravurile urmăresc cele mai populare subiecte ale marii piețe de imagini privind „Lumea în mișcare” (ukiyo-e) din epoca Edo (1603-1868): locuri celebre și portrete la fel de faimoase ale unor femei frumoase, ale actorilor de teatru kabuki, teme istorice, tradiții și legende, legate de eroi și bătălii din trecut, cunoscute din literatură și transpuse ulterior în reprezentări picturale pe paravane, suluri verticale și orizontale și, în final, în stampe color.În perioada Meiji, xilogravurile au adoptat și unele teme inovatoare, ce au stârnit interesul societății japoneze moderne în care s-au produs transformări radicale în ceea ce privește valorile politice, religioase și artistice.Albumul a apărut prin concursul și cu susținerea financiară a Ambasadei Japoniei în Republica Moldova.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.