Adaugă în favorite
Crimă la Paris. Dramă. Inspirată de o istorie adevărată
110,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0680-4
- Anul apariției: 2023
- Autor: Lucreția Bârlădeanu
- Format: 120x185mm
- Nr. de pagini: 80
- Tipul copertei: broșată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
978997500680
Categorie:
Proză, poezie și dramaturgie
În drama Crimă la Paris Lucreția Bârlădeanu nu istorisește doar omorul odios pe care îl săvârșește un grup de conaționali în Orașul Luminilor. Ancheta – pe care a deschis-o poliția franceză și la care cititorul asistă cu răsuflarea întretăiată – îi permite autoarei să analizeze cauzele care au putut aduce niște oameni la condiția de bestii, îndemnându-ne să reacționăm prompt la răul din societate și să ne cultivăm sentimentul de empatie pentru semeni.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Crimă la Paris. Dramă. Inspirată de o istorie adevărată” Anulează răspunsul
Produse similare
File din jurnalul de bord (al unui marinar cardiac)
59,00 MDL
„Poezia lui Vitalie Răileanu nu e o plutire în derivă, căci există și un far luminos, semnalat discret, în acord cu poezia sa, printre valurile neogoite. Este vorba de chipul femeii precum Capul Bunei Speranțe. Femeia e „o străină statuie de sare”, în acord mai larg cu tradiția poetică, o imagine rămasă undeva pe uscat, spre care orgoliosul și temerarul timonier se îndreaptă și nu va ajunge niciodată. Poezia sa e o saga, atât de îndrăgită de poet, saga aparent invariabilă, aparent monotonă și aparent simplă, ca tema Mării.”
Grigore Chiper, critic literar
File din jurnalul de bord (al unui marinar cardiac)
59,00 MDL
„Poezia lui Vitalie Răileanu nu e o plutire în derivă, căci există și un far luminos, semnalat discret, în acord cu poezia sa, printre valurile neogoite. Este vorba de chipul femeii precum Capul Bunei Speranțe. Femeia e „o străină statuie de sare”, în acord mai larg cu tradiția poetică, o imagine rămasă undeva pe uscat, spre care orgoliosul și temerarul timonier se îndreaptă și nu va ajunge niciodată. Poezia sa e o saga, atât de îndrăgită de poet, saga aparent invariabilă, aparent monotonă și aparent simplă, ca tema Mării.”
Grigore Chiper, critic literar
Dobrenii
179,00 MDL
“Romanul “Dobrenii” este o veritabilă saga a unei familii de moldoveni, care își duc traiul de o parte și de alta a Nistrului. Timp de mai bine de un secol, Dobrenii se nasc, își fac drum prin viață cu îndărătnicie, se iubesc și se urăsc, se căsătoresc și se despart, își termină facultățile și își clădesc casele. “Blestematul de război” intervine în soarta lor cu brutalitate și le deturnează destinele. Cele două războaie mondiale, Afganistanul și, în cele din urmă, conflictul de pe Nistru absorb vlăstarele familiei Dobre, omorând și schilodind sufletele lor nevinovate. De extincția totală îi salvează iubirea… În istoria acestui continuu măcel intervin și alte nenorociri: ororile staliniste, deportările, colectivizarea etc. Dezastrele cad precum un blestem pe capul oamenilor de pe acest pământ de hotar.
Lina, personajul central al cărții, pare condusă de un demon lăuntric ce o poartă în cele mai periculoase spații geografice, făcând-o să uite de liniște și aruncând-o dintr-o incertitudine în alta.
“Dobrenii” este o carte rară ce abordează un subiect inedit în literature română, o carte cu atmosferă, puls și nuanțe aparte”. (Aliona Grati, critic literar)
Dobrenii
179,00 MDL
“Romanul “Dobrenii” este o veritabilă saga a unei familii de moldoveni, care își duc traiul de o parte și de alta a Nistrului. Timp de mai bine de un secol, Dobrenii se nasc, își fac drum prin viață cu îndărătnicie, se iubesc și se urăsc, se căsătoresc și se despart, își termină facultățile și își clădesc casele. “Blestematul de război” intervine în soarta lor cu brutalitate și le deturnează destinele. Cele două războaie mondiale, Afganistanul și, în cele din urmă, conflictul de pe Nistru absorb vlăstarele familiei Dobre, omorând și schilodind sufletele lor nevinovate. De extincția totală îi salvează iubirea… În istoria acestui continuu măcel intervin și alte nenorociri: ororile staliniste, deportările, colectivizarea etc. Dezastrele cad precum un blestem pe capul oamenilor de pe acest pământ de hotar.
Lina, personajul central al cărții, pare condusă de un demon lăuntric ce o poartă în cele mai periculoase spații geografice, făcând-o să uite de liniște și aruncând-o dintr-o incertitudine în alta.
“Dobrenii” este o carte rară ce abordează un subiect inedit în literature română, o carte cu atmosferă, puls și nuanțe aparte”. (Aliona Grati, critic literar)
Frânghie la cer. Colecția „Primăvara poeților”
57,00 MDL
Nicolae Esinencu şi Petru Cărare s-au bucurat în epocă de atenţia sporită a publicului cititor, ambii ilustrându-se pe latura ludică a poeziei. Cărare a îmbrăţişat ludicul parodic şi a cantonat, fără evoluţie, în stilistica prozodică tradiţionalistă, Esinencu, dimpotrivă, şi-a căutat „vocea” şi în formulele moderne, opinând în fond pentru ludicul ironic gen Marin Sorescu. În această căutare a sinelui, volumul Copilul teribil (1979) a fost decisiv pentru biografia sa literară, de atunci încolo poetul identificându-se emblematic cu titlul plachetei care îi aducea consacrarea, chiar dacă formula mult căutată se conturase în cărţile anterioare.
Deşi a privit lumea prin dioptriile deformatoare ale ironicului, nostalgiile şi dramele prefigurate în poemele lui N. Esinencu sunt sincere, efervescente şi, uneori, cuceritoare. Părinţii, satul, fiii satului uşor dezorientaţi de larma indiferentă a oraşului, au fost frecvent evocaţi în lirica lui N. Esinencu. Scriitorul a perorat, zgomotos şi năvalnic, forţând ades ficţionalul, despre ecologia naturii şi natura sentimentelor umane, imaginând scene în care grotescul culminează în sublim, iar firescul eşuează în grotesc, personajele sale urcând pe funii la cer, păscând caii pe Lună sau coborând în infern să trateze cu dracii. Şi poezia de dragoste e de un erotism convulsiv, la cotele ludice ale domesticului, certurile trecând brusc în gingăşii şi invers. Poet al paradoxurilor, al sentimentelor-limită şi al situaţiilor inedite, N. Esinencu e prezent în această carte din colecţia „Primăvara poeţilor” cu întreaga gamă a preferinţelor sale tematice.
Frânghie la cer. Colecția „Primăvara poeților”
57,00 MDL
Nicolae Esinencu şi Petru Cărare s-au bucurat în epocă de atenţia sporită a publicului cititor, ambii ilustrându-se pe latura ludică a poeziei. Cărare a îmbrăţişat ludicul parodic şi a cantonat, fără evoluţie, în stilistica prozodică tradiţionalistă, Esinencu, dimpotrivă, şi-a căutat „vocea” şi în formulele moderne, opinând în fond pentru ludicul ironic gen Marin Sorescu. În această căutare a sinelui, volumul Copilul teribil (1979) a fost decisiv pentru biografia sa literară, de atunci încolo poetul identificându-se emblematic cu titlul plachetei care îi aducea consacrarea, chiar dacă formula mult căutată se conturase în cărţile anterioare.
Deşi a privit lumea prin dioptriile deformatoare ale ironicului, nostalgiile şi dramele prefigurate în poemele lui N. Esinencu sunt sincere, efervescente şi, uneori, cuceritoare. Părinţii, satul, fiii satului uşor dezorientaţi de larma indiferentă a oraşului, au fost frecvent evocaţi în lirica lui N. Esinencu. Scriitorul a perorat, zgomotos şi năvalnic, forţând ades ficţionalul, despre ecologia naturii şi natura sentimentelor umane, imaginând scene în care grotescul culminează în sublim, iar firescul eşuează în grotesc, personajele sale urcând pe funii la cer, păscând caii pe Lună sau coborând în infern să trateze cu dracii. Şi poezia de dragoste e de un erotism convulsiv, la cotele ludice ale domesticului, certurile trecând brusc în gingăşii şi invers. Poet al paradoxurilor, al sentimentelor-limită şi al situaţiilor inedite, N. Esinencu e prezent în această carte din colecţia „Primăvara poeţilor” cu întreaga gamă a preferinţelor sale tematice.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.