Adaugă în favorite

Dialoguri pariziene
35,00 MDL
- ISBN: 9975-61-371-3
- Anul apariției: 2005
- Autor: Lucreţia Bârlădeanu
- Format: 165x240mm
- Nr. de pagini: 128
- Tipul copertei: broşată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 200 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 600 MDL
SKU:
9975613713
Categorie:
Publicistică, eseu
Autoarea dialoghează cu mari personalităţi ale culturii române, majoritatea dintre ele victime ale exilului politic. Interviurile tratează diverse probleme sociale, politice, dar şi personale. Printre intervievaţi se numără: Monica Lovinescu, Sanda Stolojan, Matei Vişniec, Aurora Cornu ş.a.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Dialoguri pariziene” Anulează răspunsul
Produse similare
Fricțiunea dintre totul și nimic. Teofanii în format A4
98,20 MDL
Teo Chiriac ne pune pe masă o carte dificilă, solicitantă, o meditație când poetică, când filozofică, dar de fiecare dată profundă asupra lumii, creației, locului pe care îl avem în aceasta și temeiului pentru care existăm. O adevărată psihomahie, în care scriitorul izbutește să-și formuleze, la capătul unei bătălii extenuante cu propriile sale stări și idei, virtuți și vicii, atât crezul etic, cât și pe cel artistic, un crez ce poate arunca o lumină nouă inclusiv peste volumele sale de poezie publicate după 1996 încoace. “Fricțiunea dintre totul și nimic” s-a născut ca o provocare pentru autorul ei și va deveni, cu certitudine, o provocare pentru toți cei care o vor citi sau reciti. Și chiar dacă nu vom avea cu toții antene pentru quasarii lui Teo Chiriac, care emit dintr-o galaxie demult pierdută în hăurile timpului, îi vom aprecia efortul de a ne spune lucruri importante despre lumea de azi în preafrumoasa Limbă a lumii de ieri, o lume care năzuia și căuta adevărul și care credea cu sfințenie că atât viața, cât și cuvintele au întotdeauna un sens și că, tocmai de aceea, merită o formă aleasă. Iar pentru a înțelege ideea principală a cărții, nu este neapărat nevoie de „rigoare matematică, luciditate de diamant și suflet rănit”, ci de puțin curaj și de multă onestitate, atât cât să recunoaștem, alături de autor, că noua barbarie de azi este chiar acea gaură neagră care s-a format după explozia culturii de ieri și că, în iureșul nostru haotic, am ajuns să absorbim de-a valma și să distrugem totul din jur, inclusiv lumina care ne călăuzise pe vremuri.
Adrian Ciubotaru
Fricțiunea dintre totul și nimic. Teofanii în format A4
98,20 MDL
Teo Chiriac ne pune pe masă o carte dificilă, solicitantă, o meditație când poetică, când filozofică, dar de fiecare dată profundă asupra lumii, creației, locului pe care îl avem în aceasta și temeiului pentru care existăm. O adevărată psihomahie, în care scriitorul izbutește să-și formuleze, la capătul unei bătălii extenuante cu propriile sale stări și idei, virtuți și vicii, atât crezul etic, cât și pe cel artistic, un crez ce poate arunca o lumină nouă inclusiv peste volumele sale de poezie publicate după 1996 încoace. “Fricțiunea dintre totul și nimic” s-a născut ca o provocare pentru autorul ei și va deveni, cu certitudine, o provocare pentru toți cei care o vor citi sau reciti. Și chiar dacă nu vom avea cu toții antene pentru quasarii lui Teo Chiriac, care emit dintr-o galaxie demult pierdută în hăurile timpului, îi vom aprecia efortul de a ne spune lucruri importante despre lumea de azi în preafrumoasa Limbă a lumii de ieri, o lume care năzuia și căuta adevărul și care credea cu sfințenie că atât viața, cât și cuvintele au întotdeauna un sens și că, tocmai de aceea, merită o formă aleasă. Iar pentru a înțelege ideea principală a cărții, nu este neapărat nevoie de „rigoare matematică, luciditate de diamant și suflet rănit”, ci de puțin curaj și de multă onestitate, atât cât să recunoaștem, alături de autor, că noua barbarie de azi este chiar acea gaură neagră care s-a format după explozia culturii de ieri și că, în iureșul nostru haotic, am ajuns să absorbim de-a valma și să distrugem totul din jur, inclusiv lumina care ne călăuzise pe vremuri.
Adrian Ciubotaru
50 de sportivi ai Republicii Moldova în decatlonul de aur al Jocurilor Olimpice
89,00 MDL
Prin lucrarea “50 de sportivi ai Republicii Moldova în decatlonul de aur al Jocurilor Olimpice”, autorii și-au propus să recupereze o “restanță” din istoria sportului autohton și să adune sub copertele unei cărți istoriile de succes ale celor 50 de performeri care au reprezentat țara și s-au clasat printre primii zece la Jocurile Olimpice (fie în componența echipei sovietice, din 1960 și până în 1988, fie în echipa unificată a CSI, în 1992, fie în lotul Republicii Moldova, începând cu 1996). Aceștia formează „decatlonul de aur”, au devenit modele de reușită și s-au impus în diverse conjuncturi politice și social-culturale prin muncă, perseverență, caracter competitiv, promovând excelența, chiar dacă s-au format și antrenat uneori în condiții departe de standardele necesare pentru o infrastructură sportivă adecvată.
Cartea se adresează atât auditoriului din domeniu, cât și cititorului de rând, interesat de fenomenul olimpic. Iar mesajul pe care vor să-l transmită autorii lucrării este următorul: Valorile olimpice trebuie cunoscute, deoarece cei 50 de sportivi și sportive, campioni sau nu, reprezintă modele demne de urmat și formează elita sportivă a Republicii Moldova.
50 de sportivi ai Republicii Moldova în decatlonul de aur al Jocurilor Olimpice
89,00 MDL
Prin lucrarea “50 de sportivi ai Republicii Moldova în decatlonul de aur al Jocurilor Olimpice”, autorii și-au propus să recupereze o “restanță” din istoria sportului autohton și să adune sub copertele unei cărți istoriile de succes ale celor 50 de performeri care au reprezentat țara și s-au clasat printre primii zece la Jocurile Olimpice (fie în componența echipei sovietice, din 1960 și până în 1988, fie în echipa unificată a CSI, în 1992, fie în lotul Republicii Moldova, începând cu 1996). Aceștia formează „decatlonul de aur”, au devenit modele de reușită și s-au impus în diverse conjuncturi politice și social-culturale prin muncă, perseverență, caracter competitiv, promovând excelența, chiar dacă s-au format și antrenat uneori în condiții departe de standardele necesare pentru o infrastructură sportivă adecvată.
Cartea se adresează atât auditoriului din domeniu, cât și cititorului de rând, interesat de fenomenul olimpic. Iar mesajul pe care vor să-l transmită autorii lucrării este următorul: Valorile olimpice trebuie cunoscute, deoarece cei 50 de sportivi și sportive, campioni sau nu, reprezintă modele demne de urmat și formează elita sportivă a Republicii Moldova.
Cu grație, printre (pre)texte
127,00 MDL
„Inteligente, penetrante și nelipsite de o reală forţă exegetică, aceste scrieri adaugă o tușă proaspătă la imaginea unui autor polivalent, care, poet admirabil, se produce în ultimul timp și ca eseist și cronicar literar de tot respectul. Textele sunt argumente grele în favoarea ideii că eseul, astăzi un gen osmotic, exploatând posibilităţile de dialog dintre literatură, filosofie și publicistică, se impune, treptat, și în câmpul literaturii române.
În aceste și alte compoziţii, Arcadie Suceveanu realizează elegante exerciţii analitice, enunţă judecăţi de valoare (bătute în monedă metaforică) despre autori ce împărtășesc „ideologii” literare diferite. Scrise cu o fermitate divulgând o viziune artistică unitară, capabilă să explice diferenţele și chiar să le exalte, aceste eseuri umilesc, adeseori, inhibiţiile sau fixaţiile criticii de specialitate. E chiar rostul comentariului scriitoricesc de a sugera noi căi de lectură sau de a le zburli pe cele... pătulite…
Eugen Lungu are perfectă dreptate când susţine că Arcadie Suceveanu este un maestru-portretist, or, lecturând textele din compartimentul „Portrete în sepia”, dobândești deplina certitudine a faptului că, în viziunea sa, fizicul se prelungește în moral, renăscând iluminat în blitz-ul aparatului de fotografiat al metaforei, în nuanţele care îl individualizează pe fiecare erou în parte. Galeria profilurilor literare poate fi asemuită cu diversitatea unei Grădini Botanice, Arcadie Suceveanu manifestând interes pentru nume de autori importanți din generații diferite, cu structuri temperamentale distincte, care împărtășesc „religii” estetice cât se poate de personale… Discursul lui Arcadie Suceveanu este, și în aceste portrete, după cauză, elegant, sobru, penetrant, plin de vervă, savuros, ironic, dar niciodată facil.”
Anatol Moraru
Cu grație, printre (pre)texte
127,00 MDL
„Inteligente, penetrante și nelipsite de o reală forţă exegetică, aceste scrieri adaugă o tușă proaspătă la imaginea unui autor polivalent, care, poet admirabil, se produce în ultimul timp și ca eseist și cronicar literar de tot respectul. Textele sunt argumente grele în favoarea ideii că eseul, astăzi un gen osmotic, exploatând posibilităţile de dialog dintre literatură, filosofie și publicistică, se impune, treptat, și în câmpul literaturii române.
În aceste și alte compoziţii, Arcadie Suceveanu realizează elegante exerciţii analitice, enunţă judecăţi de valoare (bătute în monedă metaforică) despre autori ce împărtășesc „ideologii” literare diferite. Scrise cu o fermitate divulgând o viziune artistică unitară, capabilă să explice diferenţele și chiar să le exalte, aceste eseuri umilesc, adeseori, inhibiţiile sau fixaţiile criticii de specialitate. E chiar rostul comentariului scriitoricesc de a sugera noi căi de lectură sau de a le zburli pe cele... pătulite…
Eugen Lungu are perfectă dreptate când susţine că Arcadie Suceveanu este un maestru-portretist, or, lecturând textele din compartimentul „Portrete în sepia”, dobândești deplina certitudine a faptului că, în viziunea sa, fizicul se prelungește în moral, renăscând iluminat în blitz-ul aparatului de fotografiat al metaforei, în nuanţele care îl individualizează pe fiecare erou în parte. Galeria profilurilor literare poate fi asemuită cu diversitatea unei Grădini Botanice, Arcadie Suceveanu manifestând interes pentru nume de autori importanți din generații diferite, cu structuri temperamentale distincte, care împărtășesc „religii” estetice cât se poate de personale… Discursul lui Arcadie Suceveanu este, și în aceste portrete, după cauză, elegant, sobru, penetrant, plin de vervă, savuros, ironic, dar niciodată facil.”
Anatol Moraru
Recenzii
Nu există recenzii până acum.