Adaugă în favorite
Din rană crește ramul
43,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-792-5
- Anul apariției: 2014
- Autor: Liviu Damian
- Format: 100x155mm
- Nr. de pagini: 64
- Tipul copertei: cartonată
- Colecție: Primăvara Poeților
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
Antologia conține poeme selectate din creația lui Damian începând cu volumul Sînt verb. Aceste texte demonstrează că Liviu Damian este scriitorul care nu a vrut să se lase absorbit de vremuri, creând versuri ale căror mesaj și imagistică rămân la fel de valabile și astăzi, la o distanță de aproape 30 de ani de la trecerea scriitorului în limea celor drepți și la 50 de ani de la debut (Darul fecioarei, 1963).
Fii primul care adaugi o recenzie la „Din rană crește ramul” Anulează răspunsul
Produse similare
La capătul vederii
43,00 MDL
“Deschis, aparent, către toate zările lirismului, poetul se arată, la o nouă lectură, vizibil despovărat de balastul tematic al epocii, piesele cu relief profilând imaginea unui autor care, deși fusese între primii verslibriști basarabeni, își supraviețuiește mai ales prin poemele care vădesc profunda-i legătură cu lumea satului și cu tot ceea ce – orfic – o întemeiază: casa părintească, mama și tata, frații și surorile, pomii și vietățile locului, Vălenii fremătând lângă freamătul gurilor Prutului și, desigur, gestul sacrificial al artistului, avântându-se să creeze, ca arhetipalul Manole, până și în cădere, în căderea care desfundă izvoarele ațipite în somnul materiei”. (N. Leahu)
La capătul vederii
43,00 MDL
“Deschis, aparent, către toate zările lirismului, poetul se arată, la o nouă lectură, vizibil despovărat de balastul tematic al epocii, piesele cu relief profilând imaginea unui autor care, deși fusese între primii verslibriști basarabeni, își supraviețuiește mai ales prin poemele care vădesc profunda-i legătură cu lumea satului și cu tot ceea ce – orfic – o întemeiază: casa părintească, mama și tata, frații și surorile, pomii și vietățile locului, Vălenii fremătând lângă freamătul gurilor Prutului și, desigur, gestul sacrificial al artistului, avântându-se să creeze, ca arhetipalul Manole, până și în cădere, în căderea care desfundă izvoarele ațipite în somnul materiei”. (N. Leahu)
Contur de meditație
40,00 MDL
“Asemeni celor mai mulți scriitori basarabeni din pleiada numită de Mihai Cimpoi „copiii anilor 30”, Ion Vatamanu își găsește sursele lirismului în universul rustic, patriarhal, păstrător al sacrului și al valorilor ancestrale. Copilăria pierdută, țăranii purtători de înțelepciune, făptura sacralizată a mamei, natura în plină armonie cu ființa umană sunt motive prezente în toate cărțile de poezie ale lui Ion Vatamanu. Lirismul elegiac-nostalgic e străbătut însă de ecouri ale frământărilor trăite de omul modern. Înșiruirile de întrebări retorice din mai multe poeme ne introduc într-o lume a neliniștilor și incertitudinilor, a tristeților și dorurilor, a așteptărilor și ambiguităților... În memoria generațiilor tinere de cititori, Ion Vatamanu va rămâne totuși ca poetul de pe baricade, sau poetul-tribun, unul dintre personajele principale ale anilor de renaștere națională.” (Lucia Țurcanu)
Contur de meditație
40,00 MDL
“Asemeni celor mai mulți scriitori basarabeni din pleiada numită de Mihai Cimpoi „copiii anilor 30”, Ion Vatamanu își găsește sursele lirismului în universul rustic, patriarhal, păstrător al sacrului și al valorilor ancestrale. Copilăria pierdută, țăranii purtători de înțelepciune, făptura sacralizată a mamei, natura în plină armonie cu ființa umană sunt motive prezente în toate cărțile de poezie ale lui Ion Vatamanu. Lirismul elegiac-nostalgic e străbătut însă de ecouri ale frământărilor trăite de omul modern. Înșiruirile de întrebări retorice din mai multe poeme ne introduc într-o lume a neliniștilor și incertitudinilor, a tristeților și dorurilor, a așteptărilor și ambiguităților... În memoria generațiilor tinere de cititori, Ion Vatamanu va rămâne totuși ca poetul de pe baricade, sau poetul-tribun, unul dintre personajele principale ale anilor de renaștere națională.” (Lucia Țurcanu)
Dincolo de crudul mâine. Pimăvara poeților
37,00 MDL
Liviu Deleanu este unul dintre cei mai cunoscuţi poeţi de la noi. Scriitorul s-a născut la Iaşi. Este atras de mişcarea literară din adolescenţă – la 15 ani îşi scotea propria revistă. La 16 ani debutează cu placheta Oglinzi fermecate (Iaşi, 1927). Urmează Ceasul de veghe (Editura Șantier, 1937) şi Glod alb (Editura Cultura Poporului, 1940), ambele volume apărute la Bucureşti. Cercetătorii care au studiat perioada de creaţie interbelică menţionează orientarea poetului spre stilistica poeziei moderne.
În 1940, Liviu Deleanu se refugiază în Basarabia. Aici devine unul dintre cei mai activi creatori de poezie. În RSSM îi apar zeci de titluri, poezia sa fiind preferată mai ales de autorii de manuale. Cariera didactică a operei sale poetice se explică prin versul clar, pătruns de lirism şi fluiditatea limbii, neîncărcate cu regionalisme. Gloria didactică face din L. Deleanu unul dintre cei mai cunoscuţi scriitori basarabeni.
Deşi a compus şi lucrări cu caracter conjunctural (Tinereţe fără moarte, Haia Lifşiţ ş.a.), lirica sa de dragoste şi peisagistică, inspirată de frumuseţea omului şi a naturii, supravieţuieşte în mod miraculos timpului, delectând şi azi cititorul.
Dincolo de crudul mâine. Pimăvara poeților
37,00 MDL
Liviu Deleanu este unul dintre cei mai cunoscuţi poeţi de la noi. Scriitorul s-a născut la Iaşi. Este atras de mişcarea literară din adolescenţă – la 15 ani îşi scotea propria revistă. La 16 ani debutează cu placheta Oglinzi fermecate (Iaşi, 1927). Urmează Ceasul de veghe (Editura Șantier, 1937) şi Glod alb (Editura Cultura Poporului, 1940), ambele volume apărute la Bucureşti. Cercetătorii care au studiat perioada de creaţie interbelică menţionează orientarea poetului spre stilistica poeziei moderne.
În 1940, Liviu Deleanu se refugiază în Basarabia. Aici devine unul dintre cei mai activi creatori de poezie. În RSSM îi apar zeci de titluri, poezia sa fiind preferată mai ales de autorii de manuale. Cariera didactică a operei sale poetice se explică prin versul clar, pătruns de lirism şi fluiditatea limbii, neîncărcate cu regionalisme. Gloria didactică face din L. Deleanu unul dintre cei mai cunoscuţi scriitori basarabeni.
Deşi a compus şi lucrări cu caracter conjunctural (Tinereţe fără moarte, Haia Lifşiţ ş.a.), lirica sa de dragoste şi peisagistică, inspirată de frumuseţea omului şi a naturii, supravieţuieşte în mod miraculos timpului, delectând şi azi cititorul.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.