Adaugă în favorite

Elena Karacenţev
80,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-419-1
- Anul apariției: 2006
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975614191
Categorie:
Cărți de artă și albume
Pictură
Fii primul care adaugi o recenzie la „Elena Karacenţev” Anulează răspunsul
Produse similare
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Alexandru Plămădeală
300,00 MDL
Pentru majoritatea oamenilor, Alexandru Plămădeală (1888-1940) este cunoscut mai ales ca autor al monumentului lui Ştefan cel Mare (amplasat la intrarea în Grădina Publică din Chişinău), monument care are o valoare profund simbolică pentru românii basarabeni. Pentru talentul şi măiestria sa artistică, în 1923 este distins cu Ordinul „Steaua României“ în grad de ofiţer, alături de mari plasticieni români – Constantin Brâncuşi, Camil Ressu, Nicolae Dărăscu, Gheorghe Petraşcu, Francisc Şirato, Nicolae Tonitza. Sculptorul s-a afirmat şi ca un adevărat animator al vieţii culturale din Basarabia. În calitatea lui de director al Şcolii de Belle-Arte din Chişinău, va reuşi să modernizeze sistemul de învăţământ aristic din Basarabia, aliniindu-l, pe cât era posibil, la evoluţiile artistice europene.
Theodor Kiriacoff
300,00 MDL
Puţini artişti plastici din Basarabia interbelică au avut realizări de valoare în diverse genuri ale artelor frumoase, Theodor Kiriacoff fiind unul dintre primii printre ei. Scenograf excelent la teatrele din Chişinău, Iaşi şi Bucureşti, el a fost un magician al scenei, transformând dramaturgia textului într-o imagine vizuală a inventivităţii plastice, care reflecta în egală măsură ingeniozitatea scenelor din oraşele arabe sau nipone, ruseşti sau europene, imprimându-le particularităţile unui anumit areal geografic. Talentul şi sensibilitatea plastică i-au permis lui Theodor Kiriacoff să realizeze ilustraţii pentru renumitele poveşti ale lui Ion Creangă, pentru proza şi poezia lui Mihai Eminescu, Nikolai Gogol, Anton Pann, Ludovic Dauş, Dimitrie Iov, Felix Aderca, creând la acelaşi nivel profesionist opere de xilogravură şi linogravură, prezente astăzi, ca rarităţi, în colecţiile muzeelor din Bucureşti şi Chişinău.Discipol al basarabeanului Auguste Baillayre şi al emigrantului rus Gheorghe Pojedaeff, pictorul a îmbinat firesc cultura universală a primului şi măiestria scenografică a ultimului, mărturie fiind referinţele lui Adrian Maniu, Liviu Rebreanu, Ion Sava şi ale multor altor personalităţi ale timpului.
Theodor Kiriacoff
300,00 MDL
Puţini artişti plastici din Basarabia interbelică au avut realizări de valoare în diverse genuri ale artelor frumoase, Theodor Kiriacoff fiind unul dintre primii printre ei. Scenograf excelent la teatrele din Chişinău, Iaşi şi Bucureşti, el a fost un magician al scenei, transformând dramaturgia textului într-o imagine vizuală a inventivităţii plastice, care reflecta în egală măsură ingeniozitatea scenelor din oraşele arabe sau nipone, ruseşti sau europene, imprimându-le particularităţile unui anumit areal geografic. Talentul şi sensibilitatea plastică i-au permis lui Theodor Kiriacoff să realizeze ilustraţii pentru renumitele poveşti ale lui Ion Creangă, pentru proza şi poezia lui Mihai Eminescu, Nikolai Gogol, Anton Pann, Ludovic Dauş, Dimitrie Iov, Felix Aderca, creând la acelaşi nivel profesionist opere de xilogravură şi linogravură, prezente astăzi, ca rarităţi, în colecţiile muzeelor din Bucureşti şi Chişinău.Discipol al basarabeanului Auguste Baillayre şi al emigrantului rus Gheorghe Pojedaeff, pictorul a îmbinat firesc cultura universală a primului şi măiestria scenografică a ultimului, mărturie fiind referinţele lui Adrian Maniu, Liviu Rebreanu, Ion Sava şi ale multor altor personalităţi ale timpului.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.