„Anotimpurile neamului” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite
Exod. Aici, după colapsul URSS
300,00 MDL
- ISBN: 978-9975-0-0752-8
- Anul apariției: 2023
- Format: 235x235mm
- Nr. de pagini: 103
- Tipul copertei: cartonată
În stoc
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975007528
Categorie:
Cărți de artă și albume
EXOD. Aici, după colapsul URSS este o reconstituire din cioburile istoriei a destinului social al Republicii Moldova prin ochiul fotografului Dorin Goian, un perpetuu navetist între Moldova și Canada. Cu cât ieșirile sale din țară i-au redat libertatea supraviețuirii, cu atât revenirile la baștină l-au copleșit prin paradoxurile unei societăți în travaliul reinventării. Fotografiile acestui album, coordonat de Valeria Barbas și Eugenia Maximova, prefațat de artista Valeria Barbas surprind vizual-simbolic saltul suspendat al tranziției noastre, fără o aterizare previzibilă, documentând la pas, milimetru cu milimetru, angoasa incertitudinii.
Fii primul care adaugi o recenzie la „Exod. Aici, după colapsul URSS” Anulează răspunsul
Produse similare
Anatol Grigoraș. Artistul din umbră (1919-2002)
175,00 MDL
În monografia ANATOL GRIGORAȘ, realizată de Eleonora Brigalda, doctor în studiul artelor, profesor universitar, este evocat destinul tragic al artistului, activitatea artistică și didactică, analizată creația artistului în domeniul picturii și graficii.
Integrat tradiției colorismului românesc, Anatol Grigoraș (1919-2002), unul din cei mai dotați pictori contemporani din Republica Moldova și-a configurat opera bazându-se mai cu seamă pe expresia formei și a culorii. În tentativa de transfigurare a realului el apelează la resursele artistice specifice impresionismului și post-impresionismului.
Lucrările pictorului realizate într-o netăgăduită originalitate, îmbinând știința compunerii, a desenului cu rafinamentul cromatic, se află în Muzeul Național de Artă al Moldovei, în Muzeul de artă din Tighina, în colecții particulare. Majoritatea ilustrațiilor vor fi prezentate în premieră publicului amator de artă.
Anatol Grigoraș. Artistul din umbră (1919-2002)
175,00 MDL
În monografia ANATOL GRIGORAȘ, realizată de Eleonora Brigalda, doctor în studiul artelor, profesor universitar, este evocat destinul tragic al artistului, activitatea artistică și didactică, analizată creația artistului în domeniul picturii și graficii.
Integrat tradiției colorismului românesc, Anatol Grigoraș (1919-2002), unul din cei mai dotați pictori contemporani din Republica Moldova și-a configurat opera bazându-se mai cu seamă pe expresia formei și a culorii. În tentativa de transfigurare a realului el apelează la resursele artistice specifice impresionismului și post-impresionismului.
Lucrările pictorului realizate într-o netăgăduită originalitate, îmbinând știința compunerii, a desenului cu rafinamentul cromatic, se află în Muzeul Național de Artă al Moldovei, în Muzeul de artă din Tighina, în colecții particulare. Majoritatea ilustrațiilor vor fi prezentate în premieră publicului amator de artă.
Rebeliunea Nelly Cozaru
250,00 MDL
„Volumul „Rebeliunea Nelly Cozaru” prezintă viața unei artiste neordinare. A unei personalități care dă culoare și substanță vieții noastre teatrale. Un ghem de energie, o centrală nucleară, o fire mereu neîmpăcată și acaparatoare. Când le aduni pe toate și când le proiectezi în avanscena luminată de sofite, îți dai seama dintr-odată că e poate cel mai firesc fenomen, privit prin prisma meseriei. Dar cum altfel? Cum să faci o sală să râdă, să plângă, să trăiască emoții mai tari decât media obișnuită a cotidianului (că d-aia au venit la teatru!), dacă tu însuți, artistul (Artistul!), nu ai putea să arzi fără rest pe scândura scenei ca pe rugul unui eșafod medieval?” (Mircea V. Ciobanu)
Rebeliunea Nelly Cozaru
250,00 MDL
„Volumul „Rebeliunea Nelly Cozaru” prezintă viața unei artiste neordinare. A unei personalități care dă culoare și substanță vieții noastre teatrale. Un ghem de energie, o centrală nucleară, o fire mereu neîmpăcată și acaparatoare. Când le aduni pe toate și când le proiectezi în avanscena luminată de sofite, îți dai seama dintr-odată că e poate cel mai firesc fenomen, privit prin prisma meseriei. Dar cum altfel? Cum să faci o sală să râdă, să plângă, să trăiască emoții mai tari decât media obișnuită a cotidianului (că d-aia au venit la teatru!), dacă tu însuți, artistul (Artistul!), nu ai putea să arzi fără rest pe scândura scenei ca pe rugul unui eșafod medieval?” (Mircea V. Ciobanu)
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.
Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.
Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.