Adaugă în favorite
Râul de sânge
13,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-742-0
- Anul apariției: 2013
- Autor: Valentina Ursu
- Format: 117x180mm
- Nr. de pagini: 168
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975617420
Categorie:
Publicistică, eseu
Fii primul care adaugi o recenzie la „Râul de sânge” Anulează răspunsul
Produse similare
Cu grație, printre (pre)texte
127,00 MDL
„Inteligente, penetrante și nelipsite de o reală forţă exegetică, aceste scrieri adaugă o tușă proaspătă la imaginea unui autor polivalent, care, poet admirabil, se produce în ultimul timp și ca eseist și cronicar literar de tot respectul. Textele sunt argumente grele în favoarea ideii că eseul, astăzi un gen osmotic, exploatând posibilităţile de dialog dintre literatură, filosofie și publicistică, se impune, treptat, și în câmpul literaturii române.În aceste și alte compoziţii, Arcadie Suceveanu realizează elegante exerciţii analitice, enunţă judecăţi de valoare (bătute în monedă metaforică) despre autori ce împărtășesc „ideologii” literare diferite. Scrise cu o fermitate divulgând o viziune artistică unitară, capabilă să explice diferenţele și chiar să le exalte, aceste eseuri umilesc, adeseori, inhibiţiile sau fixaţiile criticii de specialitate. E chiar rostul comentariului scriitoricesc de a sugera noi căi de lectură sau de a le zburli pe cele... pătulite…Eugen Lungu are perfectă dreptate când susţine că Arcadie Suceveanu este un maestru-portretist, or, lecturând textele din compartimentul „Portrete în sepia”, dobândești deplina certitudine a faptului că, în viziunea sa, fizicul se prelungește în moral, renăscând iluminat în blitz-ul aparatului de fotografiat al metaforei, în nuanţele care îl individualizează pe fiecare erou în parte. Galeria profilurilor literare poate fi asemuită cu diversitatea unei Grădini Botanice, Arcadie Suceveanu manifestând interes pentru nume de autori importanți din generații diferite, cu structuri temperamentale distincte, care împărtășesc „religii” estetice cât se poate de personale… Discursul lui Arcadie Suceveanu este, și în aceste portrete, după cauză, elegant, sobru, penetrant, plin de vervă, savuros, ironic, dar niciodată facil.”Anatol Moraru
Cu grație, printre (pre)texte
127,00 MDL
„Inteligente, penetrante și nelipsite de o reală forţă exegetică, aceste scrieri adaugă o tușă proaspătă la imaginea unui autor polivalent, care, poet admirabil, se produce în ultimul timp și ca eseist și cronicar literar de tot respectul. Textele sunt argumente grele în favoarea ideii că eseul, astăzi un gen osmotic, exploatând posibilităţile de dialog dintre literatură, filosofie și publicistică, se impune, treptat, și în câmpul literaturii române.În aceste și alte compoziţii, Arcadie Suceveanu realizează elegante exerciţii analitice, enunţă judecăţi de valoare (bătute în monedă metaforică) despre autori ce împărtășesc „ideologii” literare diferite. Scrise cu o fermitate divulgând o viziune artistică unitară, capabilă să explice diferenţele și chiar să le exalte, aceste eseuri umilesc, adeseori, inhibiţiile sau fixaţiile criticii de specialitate. E chiar rostul comentariului scriitoricesc de a sugera noi căi de lectură sau de a le zburli pe cele... pătulite…Eugen Lungu are perfectă dreptate când susţine că Arcadie Suceveanu este un maestru-portretist, or, lecturând textele din compartimentul „Portrete în sepia”, dobândești deplina certitudine a faptului că, în viziunea sa, fizicul se prelungește în moral, renăscând iluminat în blitz-ul aparatului de fotografiat al metaforei, în nuanţele care îl individualizează pe fiecare erou în parte. Galeria profilurilor literare poate fi asemuită cu diversitatea unei Grădini Botanice, Arcadie Suceveanu manifestând interes pentru nume de autori importanți din generații diferite, cu structuri temperamentale distincte, care împărtășesc „religii” estetice cât se poate de personale… Discursul lui Arcadie Suceveanu este, și în aceste portrete, după cauză, elegant, sobru, penetrant, plin de vervă, savuros, ironic, dar niciodată facil.”Anatol Moraru
De la bătrânul de ieri la copilul de azi
125,00 MDL
Însemnările autobiografice ale profesorului Tudor Cozari, un împătimit biolog moldovean, care a reușit să transmită și cititorilor săi fascinația pentru miracolul viului într-o multitudine de lucrări enciclopedice, comportă un interes aparte pentru valoarea sa antropologică, dată de reperele unui destin dinamic, într-un spațiu „încremenit” (I. Fruntașu), așa cum este percepută Basarabia. Oamenii acestui loc, aflat la răscruce de imperii și mentalități, sunt adevărații purtători ai istoriei și legendele vii, rescrise iar și iar, ale devenirii noastre.Performanța științifică mondială, avansul tehnologic și libertatea scriiturii literare de astăzi contextualizează oarecum așteptări superioare în raport cu astfel de demersuri. Surpriza acestei cărți, însă, este integrarea, într-un destin complex, marcat de condiția precară a omului nostru istoric, a înaltelor aspirații și provocări ale cunoașterii. Protagonistul basarabean este confruntat, spre deosebire de predecesorul Darwin, venind dintr-o altă dimensiune culturală și materială (savantul englez nu s-a preocupat nicio zi de câștigarea propriei existențe), cu alte date existențiale, vădit dezavantajoase științei, într-un secol ulterior, într-o istorie parcă inversă, care, în acest capăt de lume, o ia oarecumînapoi. Însă drumul unui copil semiorfan din părinți neșcoliți, dintr-o Moldovă vitregită, spre viața de universitar cu stagii de predare în mari catedre europene replantează speranțele noastre în bine, în contextul unui prezent parcă mai incert decât oricând, înfundat de pandemie, iarăși război și lipsa generală de orizont.
De la bătrânul de ieri la copilul de azi
125,00 MDL
Însemnările autobiografice ale profesorului Tudor Cozari, un împătimit biolog moldovean, care a reușit să transmită și cititorilor săi fascinația pentru miracolul viului într-o multitudine de lucrări enciclopedice, comportă un interes aparte pentru valoarea sa antropologică, dată de reperele unui destin dinamic, într-un spațiu „încremenit” (I. Fruntașu), așa cum este percepută Basarabia. Oamenii acestui loc, aflat la răscruce de imperii și mentalități, sunt adevărații purtători ai istoriei și legendele vii, rescrise iar și iar, ale devenirii noastre.Performanța științifică mondială, avansul tehnologic și libertatea scriiturii literare de astăzi contextualizează oarecum așteptări superioare în raport cu astfel de demersuri. Surpriza acestei cărți, însă, este integrarea, într-un destin complex, marcat de condiția precară a omului nostru istoric, a înaltelor aspirații și provocări ale cunoașterii. Protagonistul basarabean este confruntat, spre deosebire de predecesorul Darwin, venind dintr-o altă dimensiune culturală și materială (savantul englez nu s-a preocupat nicio zi de câștigarea propriei existențe), cu alte date existențiale, vădit dezavantajoase științei, într-un secol ulterior, într-o istorie parcă inversă, care, în acest capăt de lume, o ia oarecumînapoi. Însă drumul unui copil semiorfan din părinți neșcoliți, dintr-o Moldovă vitregită, spre viața de universitar cu stagii de predare în mari catedre europene replantează speranțele noastre în bine, în contextul unui prezent parcă mai incert decât oricând, înfundat de pandemie, iarăși război și lipsa generală de orizont.
33 de dialoguri memorabile la „Focul din Vatră”
230,00 MDL
“33 de dialoguri memorabile…” este o carte de interviuri realizate de Luminița Dumbrăveanu în cadrul emisiunii Focul din vatră de la Radio Moldova, între 1998 și 2001, câteva fiind realizate mai târziu la Vocea Basarabiei. Printre cei intervievați sunt personalități notorii din Republica Moldova (Eugen Doga, Mihai Cimpoi, Gheorghe Ghimpu, Vlad Pohilă, Nicolae Dabija, Leonida Lari ș.a) și din România (Gheorghe Zamfir, Vasile Șeicaru, George Pruteanu, Paul Bran etc.). Dialogurile sunt interesante mai ales sub aspect istoric, refăcând pas cu pas traseul Mișcării de Renaștere Națională și dezvăluind anumite detalii din culisele politicii (de ex., interviurile cu Ion Iliescu, Mircea Snegur și Ion Hadârcă).Multe amănunte importante pe care le aflăm din aceste interviuri sunt legate de apariția în mod clandestin a primelor numere ale ziarului Glasul, la Riga și Vilnus, în mai 1989. Iar mărturiile artiștilor intervievați vorbesc despre podurile culturale care s-au creat de-a lungul timpului dintre românii de pe ambele maluri ale Prutului.
33 de dialoguri memorabile la „Focul din Vatră”
230,00 MDL
“33 de dialoguri memorabile…” este o carte de interviuri realizate de Luminița Dumbrăveanu în cadrul emisiunii Focul din vatră de la Radio Moldova, între 1998 și 2001, câteva fiind realizate mai târziu la Vocea Basarabiei. Printre cei intervievați sunt personalități notorii din Republica Moldova (Eugen Doga, Mihai Cimpoi, Gheorghe Ghimpu, Vlad Pohilă, Nicolae Dabija, Leonida Lari ș.a) și din România (Gheorghe Zamfir, Vasile Șeicaru, George Pruteanu, Paul Bran etc.). Dialogurile sunt interesante mai ales sub aspect istoric, refăcând pas cu pas traseul Mișcării de Renaștere Națională și dezvăluind anumite detalii din culisele politicii (de ex., interviurile cu Ion Iliescu, Mircea Snegur și Ion Hadârcă).Multe amănunte importante pe care le aflăm din aceste interviuri sunt legate de apariția în mod clandestin a primelor numere ale ziarului Glasul, la Riga și Vilnus, în mai 1989. Iar mărturiile artiștilor intervievați vorbesc despre podurile culturale care s-au creat de-a lungul timpului dintre românii de pe ambele maluri ale Prutului.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.