„Muzeul Național de Artă al Moldovei. Galeria de artă europeană” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite

Elena Bontea
75,00 MDL
- ISBN: 9975-61-368-3
- Anul apariției: 2005
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9975613683
Categorie:
Cărți de artă și albume
Pictură
Fii primul care adaugi o recenzie la „Elena Bontea” Anulează răspunsul
Produse similare
Igor Vieru
300,00 MDL
Înscriindu-se pe traectorii diverse ale modalităţii de exprimare artistică, Igor Vieru (1923-1988), personalitate marcantă a artelor plastice din Republica Moldova, s-a afirmat ca un rapsod inspirat al satului basarabean, ca un fin şi inteligent interpret al valorilor spirituale ale acestui pământ. Cu sinceritatea şi luciditatea ce-l caracterizează, el a redat viaţa reală a oamenilor simpli, poezia intimă a piesajului natal. Fiind în acelaş timp realist, simbolist şi romantic, pictorul rămâne în permanenţă adept al unui lirism bazat pe impulsurile lăuntrice. Omul şi Pomul este laitmotivul multor opere elaborate de artist la sfîrşitul deceniului şapte. Apelând la valenţele metaforei şi ale simbolului, autorul exprima rosturile majore ale existenţei umane. Se remarcă în acest sens mai ales tripticul Fericirea lui Ion (1967), operă de referinţă nu numai în creaţia pictorului, dar şi în evoluţia picturii moldoveneşti.
Igor Vieru
300,00 MDL
Înscriindu-se pe traectorii diverse ale modalităţii de exprimare artistică, Igor Vieru (1923-1988), personalitate marcantă a artelor plastice din Republica Moldova, s-a afirmat ca un rapsod inspirat al satului basarabean, ca un fin şi inteligent interpret al valorilor spirituale ale acestui pământ. Cu sinceritatea şi luciditatea ce-l caracterizează, el a redat viaţa reală a oamenilor simpli, poezia intimă a piesajului natal. Fiind în acelaş timp realist, simbolist şi romantic, pictorul rămâne în permanenţă adept al unui lirism bazat pe impulsurile lăuntrice. Omul şi Pomul este laitmotivul multor opere elaborate de artist la sfîrşitul deceniului şapte. Apelând la valenţele metaforei şi ale simbolului, autorul exprima rosturile majore ale existenţei umane. Se remarcă în acest sens mai ales tripticul Fericirea lui Ion (1967), operă de referinţă nu numai în creaţia pictorului, dar şi în evoluţia picturii moldoveneşti.
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.
Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Anotimpurile neamului
695,00 MDL
Mihai Potârniche este un „clasic în viață” al artei fotografice basarabene, calitate confirmată încă o dată – dacă mai era nevoie! – și de prezentul volum. Cartea e foarte bine construită, fiind un aliaj perfect dintre ceea ce a produs fotograful însuși, ca artist al imaginii, și ceea ce au văzut, au simțit și au scris cei vrăjiți de măiestria sa – scriitori, ziariști, specialiști în domeniul artei. La aceste interpretări se adaugă explicațiile și istorisirile autorului pe marginea fotografiilor care au intrat de mult în fondul de aur al culturii basarabene. Cititorul află, spre exemplu, când, cum și unde a surprins M. Potârniche cei doi bătrâni singuratici așteptând la geam și cine sunt cu adevărat cele două personaje devenite deja celebre. Alături fiind incluse și cele mai reușite comentarii ale admiratorilor artei sale despre acest faimos deja instantaneu. Autorul cărții mai adaugă, pe lângă imaginea „clasicizată”, și un șir de fotografii-replici executate tot atunci, dar, din varii motive, lăsate în afara cărților pe care le-a tipărit. Acest algoritm – imagine, istorie, comentarii etc. – este aplicat la toate fotografiile cunoscute.
Textele și imaginile se completează reciproc, cartea captivând cititorul atât prin artistismul fotografiilor, cât și prin plasticitatea descrierilor.
Arta maeștrilor basarabeni din secolul XX
400,00 MDL
„...Albumul Arta maeștrilor basarabeni din secolul XX formează o sugestivă radiografie intelectuală a artelor plastice și decorative din „mesopotamia” pruto-nistreană a ultimului secol. El este, prin excelență, un gest de apreciere din partea contemporanilor a operei înaintașilor lor, un mic panteon al personalităților din sfera artelor vizuale, un muzeu imaginar, imprimat pe hârtie, a principalelor lor creații.” Constantin I. Ciobanu
Arta maeștrilor basarabeni din secolul XX
400,00 MDL
„...Albumul Arta maeștrilor basarabeni din secolul XX formează o sugestivă radiografie intelectuală a artelor plastice și decorative din „mesopotamia” pruto-nistreană a ultimului secol. El este, prin excelență, un gest de apreciere din partea contemporanilor a operei înaintașilor lor, un mic panteon al personalităților din sfera artelor vizuale, un muzeu imaginar, imprimat pe hârtie, a principalelor lor creații.” Constantin I. Ciobanu
Recenzii
Nu există recenzii până acum.