„Theodor Kiriacoff” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite

Elena Karacenţev
80,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-419-1
- Anul apariției: 2006
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975614191
Categorie:
Cărți de artă și albume
Pictură
Fii primul care adaugi o recenzie la „Elena Karacenţev” Anulează răspunsul
Produse similare
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
AUTOportret-JURnal. Mihai Țăruș
312,00 MDL
Această carte-album este intitulată de autor Auto-portret Jur-nal (1968-2021). Pictorul construiește cu tact și răbdare, prin acest titlu, o necesară retrospectivă editorială. Iar cartea se dorește a fi un cumul introspectiv de idei plastice, formale, vizuale (cu accentul pe reproduceri, desigur), hrănite de lecturi, observații după natură, discuții cu semenii din diverse spații culturale, atât de distincte și marcate/determinate de diverse elemente: naturale, meteorologice, sociale, politice, etnice, ideologice, etice, estetice, morale, senzoriale etc. Desigur, în ultimă instanță, accentul precumpănitor cade pe partea vizuală, ilustrativă, pe reproducerea operei. Căci anume aceasta poate lămuri, fiecăruia în parte, intențiile, izbânzile, zbaterile și performanțele artistului. Nu în ultimul rând, albumul de față se dorește el însuși o amplă operă de artă conceptuală.
(Cuvânt-înainte de Vladimir Bulat, critic și istoric de artă, eseist și specialist în problematica patrimoniului cultural)
Anatol Grigoraș. Artistul din umbră (1919-2002)
175,00 MDL
În monografia ANATOL GRIGORAȘ, realizată de Eleonora Brigalda, doctor în studiul artelor, profesor universitar, este evocat destinul tragic al artistului, activitatea artistică și didactică, analizată creația artistului în domeniul picturii și graficii.
Integrat tradiției colorismului românesc, Anatol Grigoraș (1919-2002), unul din cei mai dotați pictori contemporani din Republica Moldova și-a configurat opera bazându-se mai cu seamă pe expresia formei și a culorii. În tentativa de transfigurare a realului el apelează la resursele artistice specifice impresionismului și post-impresionismului.
Lucrările pictorului realizate într-o netăgăduită originalitate, îmbinând știința compunerii, a desenului cu rafinamentul cromatic, se află în Muzeul Național de Artă al Moldovei, în Muzeul de artă din Tighina, în colecții particulare. Majoritatea ilustrațiilor vor fi prezentate în premieră publicului amator de artă.
Anatol Grigoraș. Artistul din umbră (1919-2002)
175,00 MDL
În monografia ANATOL GRIGORAȘ, realizată de Eleonora Brigalda, doctor în studiul artelor, profesor universitar, este evocat destinul tragic al artistului, activitatea artistică și didactică, analizată creația artistului în domeniul picturii și graficii.
Integrat tradiției colorismului românesc, Anatol Grigoraș (1919-2002), unul din cei mai dotați pictori contemporani din Republica Moldova și-a configurat opera bazându-se mai cu seamă pe expresia formei și a culorii. În tentativa de transfigurare a realului el apelează la resursele artistice specifice impresionismului și post-impresionismului.
Lucrările pictorului realizate într-o netăgăduită originalitate, îmbinând știința compunerii, a desenului cu rafinamentul cromatic, se află în Muzeul Național de Artă al Moldovei, în Muzeul de artă din Tighina, în colecții particulare. Majoritatea ilustrațiilor vor fi prezentate în premieră publicului amator de artă.
Theodor Kiriacoff
300,00 MDL
Puţini artişti plastici din Basarabia interbelică au avut realizări de valoare în diverse genuri ale artelor frumoase, Theodor Kiriacoff fiind unul dintre primii printre ei. Scenograf excelent la teatrele din Chişinău, Iaşi şi Bucureşti, el a fost un magician al scenei, transformând dramaturgia textului într-o imagine vizuală a inventivităţii plastice, care reflecta în egală măsură ingeniozitatea scenelor din oraşele arabe sau nipone, ruseşti sau europene, imprimându-le particularităţile unui anumit areal geografic. Talentul şi sensibilitatea plastică i-au permis lui Theodor Kiriacoff să realizeze ilustraţii pentru renumitele poveşti ale lui Ion Creangă, pentru proza şi poezia lui Mihai Eminescu, Nikolai Gogol, Anton Pann, Ludovic Dauş, Dimitrie Iov, Felix Aderca, creând la acelaşi nivel profesionist opere de xilogravură şi linogravură, prezente astăzi, ca rarităţi, în colecţiile muzeelor din Bucureşti şi Chişinău.Discipol al basarabeanului Auguste Baillayre şi al emigrantului rus Gheorghe Pojedaeff, pictorul a îmbinat firesc cultura universală a primului şi măiestria scenografică a ultimului, mărturie fiind referinţele lui Adrian Maniu, Liviu Rebreanu, Ion Sava şi ale multor altor personalităţi ale timpului.
Theodor Kiriacoff
300,00 MDL
Puţini artişti plastici din Basarabia interbelică au avut realizări de valoare în diverse genuri ale artelor frumoase, Theodor Kiriacoff fiind unul dintre primii printre ei. Scenograf excelent la teatrele din Chişinău, Iaşi şi Bucureşti, el a fost un magician al scenei, transformând dramaturgia textului într-o imagine vizuală a inventivităţii plastice, care reflecta în egală măsură ingeniozitatea scenelor din oraşele arabe sau nipone, ruseşti sau europene, imprimându-le particularităţile unui anumit areal geografic. Talentul şi sensibilitatea plastică i-au permis lui Theodor Kiriacoff să realizeze ilustraţii pentru renumitele poveşti ale lui Ion Creangă, pentru proza şi poezia lui Mihai Eminescu, Nikolai Gogol, Anton Pann, Ludovic Dauş, Dimitrie Iov, Felix Aderca, creând la acelaşi nivel profesionist opere de xilogravură şi linogravură, prezente astăzi, ca rarităţi, în colecţiile muzeelor din Bucureşti şi Chişinău.Discipol al basarabeanului Auguste Baillayre şi al emigrantului rus Gheorghe Pojedaeff, pictorul a îmbinat firesc cultura universală a primului şi măiestria scenografică a ultimului, mărturie fiind referinţele lui Adrian Maniu, Liviu Rebreanu, Ion Sava şi ale multor altor personalităţi ale timpului.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.