„Anatol Grigoraș. Artistul din umbră (1919-2002)” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite

Vlad Bolboceanu
80,00 MDL
- ISBN: 9975-61-375-6
- Anul apariției: 2005
- Ilustrații: Imagini: Iurie Foca
- Traducere: Iulian Robu
- Format: 235x275mm
- Nr. de pagini: 48
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9975613756
Categorie:
Cărți de artă și albume
Ceramică
Fii primul care adaugi o recenzie la „Vlad Bolboceanu” Anulează răspunsul
Produse similare
Mihai Dolgan. De ce au plâns ghitarele?
174,00 MDL
Prezentul volum, împreună cu ROCKul, "NOROC"-ul & NOI (apărut în 2013 la Editura ARC) formează o dilogie care proiectează creația distinsului muzician Mihai Dolgan asupra destinului generației "Noroc"-ului, pentru care sincronizarea cu ritmurile beatului și rockului a însemnat șansa de a evada din universul patriarhal și de a aspira la modernitate.
Cartea conține un CD cu 19 melodii.
Mihai Dolgan. De ce au plâns ghitarele?
174,00 MDL
Prezentul volum, împreună cu ROCKul, "NOROC"-ul & NOI (apărut în 2013 la Editura ARC) formează o dilogie care proiectează creația distinsului muzician Mihai Dolgan asupra destinului generației "Noroc"-ului, pentru care sincronizarea cu ritmurile beatului și rockului a însemnat șansa de a evada din universul patriarhal și de a aspira la modernitate.
Cartea conține un CD cu 19 melodii.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea. Volumul II
320,00 MDL
Actualul volum continuă ampla exegeză începută de Tudor Stavilă prin monografia Artele frumoase din Basarabia în secolul al XX-lea (Arc, 2019). În prezentul studiu, autorul urmăreşte în special modurile în care a fost influenţată arta locală de cea de peste Prut, dar şi de direcţiile dominante în Rusia şi Ucraina.
Istoria artei basarabene demonstrează că după anexarea de către Rusia, în 1812, a părţii de răsărit a Moldovei, drept consecinţă a războaielor ruso-turce, pe acest teritoriu, numit Basarabia, a continuat să se dezvolte o cultură artistică cu elemente specifice. Având izvoare generale comune cu vechea şi valoroasa cultură a Principatelor Române, ce creează în 1859 statul România, cultura Basarabiei, treptat, capătă unele particularităţi specifice, care s-au manifestat plenar şi în arta plastică.
Apariţia târzie a artei profesionale în mediul ortodox, comparativ cu cel catolic, demonstrează vitalitatea unei mentalităţi specifice, caracteristice pentru fiecare ambianţă în parte. Drept argument pentru această ipoteză ar servi studierea fenomenelor artistice separat, cum ar fi în Rusia, Ucraina şi România, ca regiune ortodoxă, de care în permanenţă a fost dependentă situaţia istorică şi culturală a Basarabiei şi în Occident, care a furnizat şi a importat cultura laică.
O asemenea abordare pare deosebit de importantă, deoarece această cale ne permite să stabilim legăturile comune şi tendinţele dezvoltării caracteristice pentru arta acestei regiuni şi calităţile sale distinctive, comparându-le şi analizându-le cu procesele similare din cultura Basarabiei. 48 de planșe color.
Rebeliunea Nelly Cozaru
250,00 MDL
„Volumul „Rebeliunea Nelly Cozaru” prezintă viața unei artiste neordinare. A unei personalități care dă culoare și substanță vieții noastre teatrale. Un ghem de energie, o centrală nucleară, o fire mereu neîmpăcată și acaparatoare. Când le aduni pe toate și când le proiectezi în avanscena luminată de sofite, îți dai seama dintr-odată că e poate cel mai firesc fenomen, privit prin prisma meseriei. Dar cum altfel? Cum să faci o sală să râdă, să plângă, să trăiască emoții mai tari decât media obișnuită a cotidianului (că d-aia au venit la teatru!), dacă tu însuți, artistul (Artistul!), nu ai putea să arzi fără rest pe scândura scenei ca pe rugul unui eșafod medieval?” (Mircea V. Ciobanu)
Rebeliunea Nelly Cozaru
250,00 MDL
„Volumul „Rebeliunea Nelly Cozaru” prezintă viața unei artiste neordinare. A unei personalități care dă culoare și substanță vieții noastre teatrale. Un ghem de energie, o centrală nucleară, o fire mereu neîmpăcată și acaparatoare. Când le aduni pe toate și când le proiectezi în avanscena luminată de sofite, îți dai seama dintr-odată că e poate cel mai firesc fenomen, privit prin prisma meseriei. Dar cum altfel? Cum să faci o sală să râdă, să plângă, să trăiască emoții mai tari decât media obișnuită a cotidianului (că d-aia au venit la teatru!), dacă tu însuți, artistul (Artistul!), nu ai putea să arzi fără rest pe scândura scenei ca pe rugul unui eșafod medieval?” (Mircea V. Ciobanu)
Recenzii
Nu există recenzii până acum.