„Omul libertăților absolute. Gicu Chiriță” a fost adăugat în coș. Vezi coșul
Adaugă în favorite
Râul de sânge
13,00 MDL
- ISBN: 978-9975-61-742-0
- Anul apariției: 2013
- Autor: Valentina Ursu
- Format: 117x180mm
- Nr. de pagini: 168
- Tipul copertei: broşată
Stoc epuizat
În Chișinău, livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 350 MDL
În afara Chișinăului (R.Moldova), livrarea este gratuită pentru comenzi cu valoare mai mare de 450 MDL
SKU:
9789975617420
Categorie:
Publicistică, eseu
Produse similare
Fricțiunea dintre totul și nimic. Teofanii în format A4
98,00 MDL
Teo Chiriac ne pune pe masă o carte dificilă, solicitantă, o meditație când poetică, când filozofică, dar de fiecare dată profundă asupra lumii, creației, locului pe care îl avem în aceasta și temeiului pentru care existăm. O adevărată psihomahie, în care scriitorul izbutește să-și formuleze, la capătul unei bătălii extenuante cu propriile sale stări și idei, virtuți și vicii, atât crezul etic, cât și pe cel artistic, un crez ce poate arunca o lumină nouă inclusiv peste volumele sale de poezie publicate după 1996 încoace. “Fricțiunea dintre totul și nimic” s-a născut ca o provocare pentru autorul ei și va deveni, cu certitudine, o provocare pentru toți cei care o vor citi sau reciti. Și chiar dacă nu vom avea cu toții antene pentru quasarii lui Teo Chiriac, care emit dintr-o galaxie demult pierdută în hăurile timpului, îi vom aprecia efortul de a ne spune lucruri importante despre lumea de azi în preafrumoasa Limbă a lumii de ieri, o lume care năzuia și căuta adevărul și care credea cu sfințenie că atât viața, cât și cuvintele au întotdeauna un sens și că, tocmai de aceea, merită o formă aleasă. Iar pentru a înțelege ideea principală a cărții, nu este neapărat nevoie de „rigoare matematică, luciditate de diamant și suflet rănit”, ci de puțin curaj și de multă onestitate, atât cât să recunoaștem, alături de autor, că noua barbarie de azi este chiar acea gaură neagră care s-a format după explozia culturii de ieri și că, în iureșul nostru haotic, am ajuns să absorbim de-a valma și să distrugem totul din jur, inclusiv lumina care ne călăuzise pe vremuri.
Adrian Ciubotaru
Fricțiunea dintre totul și nimic. Teofanii în format A4
98,00 MDL
Teo Chiriac ne pune pe masă o carte dificilă, solicitantă, o meditație când poetică, când filozofică, dar de fiecare dată profundă asupra lumii, creației, locului pe care îl avem în aceasta și temeiului pentru care existăm. O adevărată psihomahie, în care scriitorul izbutește să-și formuleze, la capătul unei bătălii extenuante cu propriile sale stări și idei, virtuți și vicii, atât crezul etic, cât și pe cel artistic, un crez ce poate arunca o lumină nouă inclusiv peste volumele sale de poezie publicate după 1996 încoace. “Fricțiunea dintre totul și nimic” s-a născut ca o provocare pentru autorul ei și va deveni, cu certitudine, o provocare pentru toți cei care o vor citi sau reciti. Și chiar dacă nu vom avea cu toții antene pentru quasarii lui Teo Chiriac, care emit dintr-o galaxie demult pierdută în hăurile timpului, îi vom aprecia efortul de a ne spune lucruri importante despre lumea de azi în preafrumoasa Limbă a lumii de ieri, o lume care năzuia și căuta adevărul și care credea cu sfințenie că atât viața, cât și cuvintele au întotdeauna un sens și că, tocmai de aceea, merită o formă aleasă. Iar pentru a înțelege ideea principală a cărții, nu este neapărat nevoie de „rigoare matematică, luciditate de diamant și suflet rănit”, ci de puțin curaj și de multă onestitate, atât cât să recunoaștem, alături de autor, că noua barbarie de azi este chiar acea gaură neagră care s-a format după explozia culturii de ieri și că, în iureșul nostru haotic, am ajuns să absorbim de-a valma și să distrugem totul din jur, inclusiv lumina care ne călăuzise pe vremuri.
Adrian Ciubotaru
Ţiganul tot ţigan
40,00 MDL
Ciclul de reportaje prezentate în volumul Ţiganul tot ţigan de Lidia Ostałowska (traducere din limba poloneză de Cristina Godun) dezvăluie cele mai serioase probleme ale rromilor. Aceste probleme nu trebuie reduse la o singură ţară sau la un singur grup; autoarea descrie fenomene cu care se luptă sau cu care se confruntă rromii din Europa postcomunistă. Este prezentată viaţa comunităţilor de rromi din România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Macedonia, Polonia, cu tot ce înseamnă existenţa în ghetou, lupta pentru drepturile politice şi pentru îmbunătăţirea atitudinii celorlalţi faţă de ţigani, tentaţia migraţiei, contactul cu modernitatea şi respectarea etosului şi a rromanipenului (adică a ceea ce îi ţine uniţi şi ce este important pentru identitatea grupului, pentru conştiinţa de sine). Este o carte despre un popor misterios, cu o istorie pe cât de sinuoasă pe atât de dramatică.
Ţiganul tot ţigan
40,00 MDL
Ciclul de reportaje prezentate în volumul Ţiganul tot ţigan de Lidia Ostałowska (traducere din limba poloneză de Cristina Godun) dezvăluie cele mai serioase probleme ale rromilor. Aceste probleme nu trebuie reduse la o singură ţară sau la un singur grup; autoarea descrie fenomene cu care se luptă sau cu care se confruntă rromii din Europa postcomunistă. Este prezentată viaţa comunităţilor de rromi din România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Macedonia, Polonia, cu tot ce înseamnă existenţa în ghetou, lupta pentru drepturile politice şi pentru îmbunătăţirea atitudinii celorlalţi faţă de ţigani, tentaţia migraţiei, contactul cu modernitatea şi respectarea etosului şi a rromanipenului (adică a ceea ce îi ţine uniţi şi ce este important pentru identitatea grupului, pentru conştiinţa de sine). Este o carte despre un popor misterios, cu o istorie pe cât de sinuoasă pe atât de dramatică.
Constanța Târțău. Ultimul dialog
70,00 MDL
Ultimul dialog este o carte-mărturisire al cărei personaj principal este Constanța Târțău. Actrița se produce parcă într-un ultim rol, jucat de astă dată în culisele amurgului. Evocările sale sunt dramatice, dure, pe alocuri necruțătoare, în primul rând cu sine, dar și cu mulți dintre cei pe care i-a cunoscut. Cea mai mare parte a volumului îl constituie un dialog de proporții inițiat de Antonina Sârbu. Convorbirea a durat ani la rând, de aceea sunt frecvente reluările, dar de fiecare dată sub alt unghi și sub alt regim emoțional. Întrebările o întorc în copilărie, la anii de studii, la scenă, la partenerii din spectacole și la relațiile dure ale unui sistem politic care nu a fost nici pe departe tolerant cu oamenii de creație.
În partea a doua, cartea include un șir de interviuri ale Antoninei Sârbu cu prietenii sau colegii care au cunoscut-o îndeaproape pe actriță, care i-au urmărit zbaterile, înălțările și inconveniențele pe care le-a suportat în permanență: perfidia șefilor, invidiile, reaua-credință, indiferența, iar la apusul vieții, mizeria crasă care o măcina. Ca într-un scenariu urât, Constanța Târțău, gloria de altădată a teatrului moldovenesc, sfârșea în întuneric – orbise – și într-o izolare pe care și-a autoimpus-o din pudoarea sărăciei.
Constanța Târțău. Ultimul dialog
70,00 MDL
Ultimul dialog este o carte-mărturisire al cărei personaj principal este Constanța Târțău. Actrița se produce parcă într-un ultim rol, jucat de astă dată în culisele amurgului. Evocările sale sunt dramatice, dure, pe alocuri necruțătoare, în primul rând cu sine, dar și cu mulți dintre cei pe care i-a cunoscut. Cea mai mare parte a volumului îl constituie un dialog de proporții inițiat de Antonina Sârbu. Convorbirea a durat ani la rând, de aceea sunt frecvente reluările, dar de fiecare dată sub alt unghi și sub alt regim emoțional. Întrebările o întorc în copilărie, la anii de studii, la scenă, la partenerii din spectacole și la relațiile dure ale unui sistem politic care nu a fost nici pe departe tolerant cu oamenii de creație.
În partea a doua, cartea include un șir de interviuri ale Antoninei Sârbu cu prietenii sau colegii care au cunoscut-o îndeaproape pe actriță, care i-au urmărit zbaterile, înălțările și inconveniențele pe care le-a suportat în permanență: perfidia șefilor, invidiile, reaua-credință, indiferența, iar la apusul vieții, mizeria crasă care o măcina. Ca într-un scenariu urât, Constanța Târțău, gloria de altădată a teatrului moldovenesc, sfârșea în întuneric – orbise – și într-o izolare pe care și-a autoimpus-o din pudoarea sărăciei.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.